Pozdravljeni...zanima me ali imate kakšen recept oz .način kako preseči iz preteklosti zlorabe tudi spolne nezazeljene dotike in verbalne žaljivke od moških... Dva moška sem preko nekdanjih prijateljev spoznala spet druge pa preko interneta..vsi soe poniževali.. kako to preseči... Bilo je isto z ocetom pa me zanima kako to ustaviti.. ali pomeni,da če oceta spustim oz predelam bom bolj spostljive moške spoznala... Ali moram vzroke drugje brisati oz uničiti...je pa res, da se ne znam ceniti.. kako naj poiščem vzrok , da ne privlečem takih moških več ... Imam zelo grdo mnenje o sebi po vsem tem...je pa isto bilo z očetom..v preteklosti sem vam pisala je pa res, da sem se vdala..enostavno obupala ker nevem kje naj spoznam iskrenega dobronamernega moskega... Ki se mu ne gre samo za spolnost in svoje koristi ...dva sta želela z mano me izkoristiti ,da delam za njiju oz znjima...ne razumem res... Ali je to zato ,ker imam prepričanje ,da so moški izkoriščevalci..lp hvala.. lahko bolj opišem zadeve
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zastavila to zelo pomembno vprašanje. Verjamem namreč, da se tudi nekatere druge mladostnice pogosto počutijo nespoštovane s strani moških, ki jih pritegnejo, in tako nehajo zaupati in upati, da je možno najti dobrega partnerja.
Recept za predelovanje travm in zlorab iz preteklosti ne obstaja, saj smo vsi drugačni, imamo drugačne izkušnje in rabimo drugačne stvari. Najbolj učinkovit pristop je obisk psihologa ali psihoterapevta, saj gre pri zlorabi za globoke rane, ki nehote vplivajo na nas, tako v odnosih kot tudi sicer v življenju. To niti slučajno ne pomeni, da si sama odgovorna za nastalo situacijo, pomeni pa to, da lahko le ti z delom na sebi spremeniš smer, v katero se bo tvoje življenje odvijalo.
Kot si že sama zelo dobro ugotovila, je pomembno, da se predela zloraba s strani očeta, kar bo posledično pomagalo sprostiti travmo in bolečino, rana se bo počasi začela celiti, ti pa boš nespoštljivim moškim postavila meje, še preden pride do kakšnega koli izkoriščevanja.
Omenila si tudi, da imaš zelo grdo mnenje o sebi, žal s tem nehote dopuščaš, da ga imajo tudi moški. Ker si grda do sebe, je to neke vrsta dovolilnica, da so lahko tudi drugi. Ko se ta zgodba nespoštovanja dogaja dovolj dolgo, v nas nastane nezavedno (ali zavedno) prepričanje, da smo nevredni in da si kaj več tako ali tako ne zaslužimo. Na ta način potem nehote dovolimo zlorabe še naprej, saj smo se sprogramirali, da nismo dovolj dobri in da je negativna pozornost (nespoštovanje, zlorabe) boljše kot nič, kar pa seveda ni res. Nehote smo potem vpeti v to in vedno znova 'odigravamo' enake igre z enakim rezultatom, saj si predvajamo enak program.
Naj ti povem, da je res super, da si tako zgodaj odkrila, kaj se ti dogaja, ker boš tako lahko začela delati na predelovanju zlorab in boš nekega dne lahko imela res kvalitetne odnose. Naučila se boš postaviti meje, predvsem pa boš začela postavljati sebe na prvo mesto.
A nam lahko zaupaš, koliko si stara, da vidimo, kaj ti lahko predlagamo? Za polnoletne imamo namreč na voljo svetovalnice, za mladoletne pa načeloma predlagamo obisk zdravnika, ki izda napotnico za psihologa. Možno pa je tudi obiskati šolsko svetovalno, saj je izredno pomembno, da začneš predelovati zlorabe, ki se ti nikoli ne bi smele zgoditi.
Upam, da se še obrneš na nas in nam pomagaš najti zate najboljšo rešitev.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologijeCitiraj
Kr
Krneki123
Zakaj hočeš sploh biti z moškimi? Ne biti z njimi , imaš tudi druge (boljše) opcije ;)