Pozdravljeni,
že zelo dolgo imam težave s hrano. Malo vec kot dve leti nazaj sem zacela intenzivno hujsati in sem v casu mature prisla na zelo zelo prenizko tezo za mojo visino. Cutila sem tudi telesne posledice (ves cas sem bila brez energije, nehale so mi rasti dlake, ves cas me je zeblo, izpadanje las, izguba menstruacije, nespecnost, zile so mi povsod mocno izstopale...) Moje telo mi je nato samo pokazalo da ne zmore vec in zacela sem se mocno prenajedti. Veckrat sem poskusala tudi z bruhanjem po takih epizodah ampak nikoli ni slo. Tako ze dve leti moja teza niha iz prenizke na tezjo in spet nazaj. Že 2 leti nimam menstruacije. Decembra sem ponovno prisla na zelo zelo nizko tezo, od takrat naprej pa se ves cas prenajedam (hrane za kaloricno gledajo za vec dni pojem v parih urah). Po dveh mesecih se mi to ze mocno pozna na telesu. In se ne morem vec gledati. Ves cas se jocem, tako sovrazim svoje telo, da mi je tezko iti pod tus ali med ljudi, a se ne morem kontrolirati. Ne vem kdaj bo to minilo. Rada bi si poiskala pomoc, ampak problem je, da imam zdaj normalno tezo za svojo visino in ne vem ce me bo zdravnik jemal resno z mojim problemom, ker se na mojem telesu ne vidi, da bi bilo kaj narobe. Poleg tega se tudi vsem lazem, in nihce resnicno ne ve kako slabo je bilo moje stanje ob dolocenih trenutkih. Pa tudi tega da nimam menstruacije nihce ne ve. Vsi mislijo, da sem veliko boljse kot sem bila. Kako naj jim povem vse to? Ali mi bodo sploh verjeli? In ali se sploh splaca iti cez vse to in povedati šele zdaj ko sem zdrave teze?
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga A.
Najprej ti pošiljam virtualni objem. Obenem prejmi opravičilo, ker si nekoliko dlje čakala na odgovor.
Prav začutila sem, kako težko ti mora biti v lastni koži ob vseh teh nasprotujočih si mislih in zelo slabem telesnem počutju kot posledici opisanih skrajnih vedenj.
Sovražiš svoje telo, praviš, in sprašuješ se, kdaj bo to minilo. Kar čutiš do svojega telesa je motnja, ki žal ne bo minila sama od sebe. Vse, kar se ti dogaja, je avtomatična posledica dveh stvari: stradanja - in potrebe po tem, da svoje telo stradaš. Zato motnja hranjenja, ki jo glede na opisano vsekakor imaš, terja zdravljenje na dveh ravneh: ureditev prehranjevanja in celjenje tiste duševne rane, zaradi katere čutiš, da moraš stradati in biti (pre)suha.
Enačba je dokaj preprosta, čeprav je seveda pod površjem vsake posameznice slika precej bolj kompleksna. Pa vendar: če stradaš, prej ali slej sledi prenajedanje. Telo prej ali slej zahteva svoje, ker želi funkcionirati normalno. In v podhranjenosti tega ne zmore. Podhranjenost lahko obstaja tudi ob normalni teži. Torej, šele, ko ne boš več stradala, se boš nehala prenajedati. Ne nujno takoj, saj telo, ki je dolgo trpelo pomanjkanje, velikokrat najprej doživlja fazo t. i. ekstremne lakote. Anoreksičnim bolnicam se zato predpisuje jedilnik z nič manj kot 6 obroki na dan. Nikoli ne sme priti do večje lakote, saj se le na ta način ta prefinjeni mehanizem uravnavanja lakote, ki naj bi bilo skladno z dejanskimi potrebami, lahko zopet vzpostavi. Anoreksija namreč to ravnovesje povsem poruši. Lahko traja leta, da bo zopet tako kot pred motnjo.
A kaj, ko to ni vse. Samo vzpostavitev redne in uravnotežene prehrane žal še ne pozdravi motnje. Potrebovala boš tudi psihološko podporo in pomoč. Na ta način boš v sebi vzpostavila notranje vire moči za to, da se boš lahko uprla diktaturi motnje, ki ti zapoveduje stradanje in suhost.
In tudi to terja svoj čas. Zato te absolutno spodbujam, da se najprej obrneš na osebno zdravnico. Izguba menstruacije ni mačji kašelj in je pomembno, da ciklus čim prej spet vzpostaviš. Dalje te spodbujam, da se obrneš tudi na psihologinjo (zelo verjetno ti bo to predlagala že zdravnica). Psihologinjo najdeš v najbližjem Centru za duševno zdravje odraslih. Napotnice ne potrebuješ.
Lahko se obrneš tudi na katero od nevladnih organizacij, kjer imaš možnost vključitve v podporne skupine pa tudi individualno svetovanje nudijo. Svetovalnica Muza, Društvo Svetovalni Svet, Mea Vita in Pekarna Magdalenske mreže so štiri, ki jih priporočamo najpogosteje (odvisno tudi od tega, katera ti je najbližje).
Kako ti vse to zveni? Za dodatno podporo se vedno lahko obrneš še kdaj tudi na nas - tule na forumu ali pa v živo v anonimni klepetalnici, ko bo odprta.Držim pesti zate.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja