Ne dolgo nazaj sem prebral knjigo, ki govori o najstniku katerega so ugrabili, skupaj z ostalimi petimi ljudmi kateri so bili prav tako ugrabljeni so skušali pobegniti, postopoma je smrt prihajala ponje. Začetek je bil zanimiv, a konec me je pretresel. Zdaj ne morem nehati razmišljati o teh krutih smrtih, stvari, ki sem jih rad počel sam, mi dajejo občutek tesnobe in strahu. Želim si da knjige nikoli ne bi prebral. Kako se naj rešim tega? Kako naj odpravim te misli?
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
hvala, da si se obrnil/a name s svojim vprašanjem. Če sem te prav razumela, te je vsebina knjige, ki si jo prebrala, zelo pretresla in ti povzroča neprijetne občutke in tesnobo. Naj ti povem, da je takšna reakcija lahko povsem običajna, še posebej, če smo izpostavljeni vsebinam, ki so intenzivne ali nasilne, kot je bila tvoja prebrana knjiga. Verjamem pa, da ti ni lahko, ko se soočaš z občutki strahu, ki prej niso bili prisotni.
Pomaga lahko, če svoje občutke deliš z nekom, ki mu zaupaš – lahko je to družinski član, prijatelj ali druga oseba, ki ji zaupaš. Pogovor ti lahko olajša breme in ti pomaga razumeti, da nisi sam v svojih občutkih.
Predlagam ti tudi, da se za nekaj časa poskusiš izogibati podobnim vsebinam (knjigam, filmom, serijam), ki bi lahko ponovno sprožile neprijetne občutke in še poglobile tvoje strahove.
Pomembno je, da se ukvarjaš z dejavnostmi, ki te veselijo in sproščajo. To je lahko šport, ustvarjanje, poslušanje glasbe, druženje s prijatelji ali karkoli, kar ti prinaša veselje in mir.
Če pa na kakršnikoli točki občutiš, da ti misli ne dajo miru in da ne zmoreš obvladati situacije, se lahko obrneš na strokovnjaka za pomoč. To je lahko psiholog, ki dela v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvoji lokalni skupnosti, osebni zdravnik ali pa tudi pogovor po telefonu, npr. Tom telefon (116 111).
Pomembno je, da se zaveš, da so tvoji občutki pomembni, in da si zaslužiš pomoč, če jo potrebuješ. Knjige in zgodbe lahko močno vplivajo na nas, še posebej, če so intenzivne in čustveno nabite.
Če imaš še kakšno vprašanje ali potrebuješ dodatno podporo, sem tukaj zate.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije