Pozdravljeni. Moram v cimkrajsem casu izgubiti 7 kg. Zanima me kako lahko to dosezem v enem mesecu? Koliko hrane in gibanja moram vnesti v vsakdan da mi uspe v 4 tednih? Hvala svetovalcu za pomoc.
• Uredništvo
Marjeta Brežnik

Odgovor svetovalca:
Živjo!
Pri odgovoru bom citirala dietetičarko Marino Zakič, ki zelo dobro razloži kaj pomeni shujšati v čimkrajšem času:
"Raznorazne kratke, hitre in suhoparne diete ne bodo prinesle izgube maščobe, ampak večinoma "kurjenje" mišic, dehidracijo in samo neko fiktivno, manjšo številko na tehtnici, ki odraža t.i. "skinny fat" stanje, na račun izgubljene mišične mase in ne maščobe. Nič ne gre na hitro in zdravo hujšanje, ni hitro hujšanje. Zdravo shujšamo, ko izgubljamo od 0,5 do 1 kg maščobe (in ne mišic) na teden.
Moj nasvet je, da se osredotočiš na tri stvari:
1. Gibanje - vsak dan eno uro (priporočam različne športe, od teka, rolanja, plavanja - kar rad/a počneš) - v družbi še bolje!!
2. Prehrana:
- ne izpuščaj zajtrka; dokazano je, da ljudje, ki izpuščajo zajtrk, zaužijejo v kasnejšem delu dneva več sladkorja, saj jim primanjkuje energije in iščejo "quick fix" v obliki sladkih živil;
- pij zadostno količino vode; voda je zelo pomemben del izgube odvečne telesne teže, dokazano je celo, da redno pitje vode (2 dcl na uro) rahlo pospeši metabolizem in pripomore k izgubi odvečne maščobe. Na 25 kg telesne teže bi bilo potrebno popiti okoli 1 liter vode, ob izdatnem potenju še več.
- svetujem ti, da redno ješ na 4-5 ur; zadnji obrok zaužij 3-4 ure pred spanjem, da ima organizem čas, da hrano prebavi.
- niso vse kalorije enake in bistveno je, da izbiraš nepredelana, sveža, po možnosti doma pripravljena živila, brez aditivov, dodanega sladkorja in umetnih sestavin. Prav tako zmanjšaj uživanje sladkih in slanih prigrizkov ter povečaj vnos prehranskih vlaknin iz zelenjave.
3. Dovolj kakovostnega spanja.
Rezultat na dolgi rok, ki je edini pravilen in zdrav, ne bo izostal, če sproščeno in brez pritiska počasi spreminjaš svoje navade/razvade. Bolj kot smo obremenjeni, da nekaj moramo na hitro spremeniti, težje je in kilogrami se povrnejo še hitreje.
Upam, da sem te s svojim odgovorom, ki ni instant recept, spodbudila, da pogledaš hujšanje še iz druge perspektive in sprejmeš, da je to zapleten proces, ki je sestavljen iz veliko dejavnikov.
Lep pozdrav.
Marjeta Brežnik,
univ. dipl. profesorica športne vzgoje