Spopadam se z mejno osebnostno motnjo. Moji izbruhi jeze so neznosni nemoram se kontrolirati in tudi z depresijo je taki. Izgubila sem že par prijateljov zatadi tega in sem čisto obupana ker si nemorem pomagati. Poiskusila sm že tehnike sproščanja za preusmeritev pozornosti na okolico, tapkanje, kako kuhamo trmu v loncu, z dihanjem,... a mi čisto nič ne pomaga. Ali obstaja kaj močnejšega za MOM ker tako nemoram več naprej.
Za v naprej se vm zahvaljujem za odgovor,
ter lep pozdrav.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
od kod prepričanje, da je tvoja težava MOM? Si bila pri strokovnjaku, ki ti je postavil diagnozo ali si jo diagnosticirala sama? Niso vsaki izbruhi jeze MOM in tudi vsaka žalost ni depresija. Gre za bolj zapletene procese, ki potrebujejo strokovno presojo oz. diagnostično postopek.
Če si bila pri strokovnjaku, ti je bilo prav gotovo pojasnjeno in razloženo, na kak način MOM zdravimo. Če pa nisi bila, ti toplo priporočam, da ga obiščeš. Če in ko bo postavljena diagnoza, ti bo predlagal tudi program zdravljenja. Po mojih izkušnjah je najučinkovitejša psihoterapija, ki pa jo mora izvajati strokovno usposobljen terapevt določene psihoterapevtske modalitete, morda Realitetne terapije ali Vedenjsko kognitivne terapije ali katere druge, seveda v sodelovanju s tabo.
Govoriš o izbruhih jeze, ki so neobvladljivi in s katerimi si uspela odgnati nekatere prijatelje. Verjamem, da si zaradi tega žalostna in ti je hudo. Zato tudi iščeš rešitve. A pomembno je najprej poiskati prave vzroke za neko vedenjsko motnjo, raziskati zgodovino pojavljanja, okoliščine v katerih oseba živi, kdo so pomembne osebe v njenem življenju, njene aktivnosti itd. in se potem osredotočiti na iskanje rešitev, izhodov.
Želim ti vse dobro in pazi nase,
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
• ni
nini nine
Živijo,
O mejni osebnostni motnji sva govorile z psihijatrinjo. Jeza je le ena od simptomov a prav njo nemoram obvladati zato sem malo več napisala o njej. Poleg jeze imam še grozen strah pred tem da bi me kdo zapustiv in v sebi čutim praznino. Zelo mi nihajo čustva, učasih se počutim kot ostrok ki je odvisen od staršev vcasih pa da lahko use storim sama. Nihanje je prav med jezo, depresijo, anksijoznostjo in nekolikšnem manšem veselju. Večkrat sm se tudi že samopoškodovala ker je use tole tako nezsnoso, sploh napadi jeze. Nonstop potrebujem potrditve iz okolice da npr. zgledam uredu. Imam tudi zelo nizko samopodobo, ker sebi nism dovol. Pri odnosih me je že veliko prjateljev zapustilo in najbol me he prizadelo to da se je moj strah uresničiv. Z osebo se dobesedno nekako zlijem in postanem enaka kot on. Všeč mi postanejo iste stvari in če sm s kakšno drugo osebo sm podobna njej. Nevem sploh kdo sem ker se nonstop tako "preobrazim". Izbruhi jeze so pogosti takrat ko se mi oseba ne oglasi na telefon isto sekundo kot bi hotela jaz. Če se moj prijatel druži z kakšno drugo osebo ratam zelo ljubosumna saj to dojemam kot neko zapuščanje. Nevem kje naj se težav lotim ker z psihijatrinjo nimava neke pogovorne terapije.
• Uredništvo
Petra Tratnjek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
torej si poiskala strokovno pomoč. Zelo modra odločitev. Koliko pa si stara? Si še mladostnica ali že odrasla oseba? Če si še v obdobju adolescence, bi seveda lahko vse to o čemer govoriš, bilo pogojeno z razvojnim obdobjem, hormonskim neravnovesjem in bo kmalu za tabo. Pozabi na vse diagnoze in se osredotoči na vedenje, na svoje potrebe in želje.   Praviš, da s psihiatrinjo nimaš pogovorne terapije. Kaj pa počneš na vajinih srečanjih? Imaš predpisano medikamentozno terapijo? Koristno bi bilo, da ji vse to, kar si napisala tukaj, poveš. Prav gotovo je psihiatrinja vešča tudi katere psihoterapevtske tehnike in ti bo znala pomagati, te pravilno usmeriti. Sama pa se odloči, česa se boš lotila najprej. Samopodobe, obvladovanja jeze ali česa drugega. Dobro je vedeti, da se vsaka sprememba začne s prvim korakom. Pa še to, da je koristno na določeno težavo pogledati iz različnih zornih kotov. Soočanje s samo sabo in spoprijemanje z vedno novimi težavami - izzivi je lahko velika priložnost za osebnostno rast. Neka vedenjska posebnost, ki se zdi na prvi pogled moteča, se lahko v določenih okoliščinah izkaže za koristno.   Ali poznaš vsebine na naši spletni strani? Priporočam, da malo pogledaš, kaj vse lahko storiš sama zase.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Petra Tratnjek, univ. dipl. sociologinja