zdravo. Pišem vam ker že od 11 leta vem da sem spolno usmerjena in to vem 100%. Imam punco ze 8 mescov in z njo se počutim srečno in veselo, zaljubljeno res mi je udobo o sem z njo. A hkrati mam samo eno težavo, ko sem staršem povedla da sem spolno usmerjena so se začeli dreti na mene, mama mi je celo rekla da če sem res spolno usmerjena da se bo ubila in to me je res potrlo ko sem to slišala iz njenih ust. Sorodniki že vsi vejo in me potpirajo, prijatelji in sestra tudi. Samo z njimi imam težavo ker vedno ko grem nekam vsaki teden se moram zlagati da grem s sošolci v bistvu pa grem z punco in to prekrivanje mi ni všeč. Vsaki dan se jočem ker me žalosti da svojo srečo ko jo imam z punco ne morem zaupati staršem. In če ne poznajo ljudi s kom jaz grem na pijačo mi nikoli ne dovolijo da grem zato se jim zlažem. Jutri greta starša na sestanek o tej temi, všolo ,greta se pogovorit z učiteljico v zvezi z mano in spolnim usmerjenosti in me je zelo strah kakšna bo reakcija ker brez telefona jaz nemorem biti saj nebi mela več stik z punco.prosim svetujte kaj naj naredil. Starši so tisti ki me bi mogli najbol potpirati ampak me žal ne zato me še bolj boli
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in z nami delila svojo stisko.
Najprej bi ti rada rekla, da mi je zelo žal, da se je mama tako odzvala in ti namesto podpore naložila še dodaten stres. Včasih starši zaradi svoje stiske in nemoči, kako reagirati na nekatere zanje šokantne novice, reagirajo pretirano ali nepravilno, in mislim, da je v tvojem primeru mama verjetno zaradi prehitrega odziva naredila točno to. Verjetno ne ve, kako se naj s tem sooči, tudi sama rabi nekaj časa, da to predela in se bo morda čez čas lahko odzvala z več razumevanja. Hkrati pa sem vesela, da ti vsi ostali stojijo ob strani, tako da imaš vsaj nekoga od svojih, ki te razume in podpira.
Mogoče bi se po sestanku poskusila še enkrat pogovoriti z njima, saj tokrat ta informacjia zanju ne bo več nova, pa tudi učiteljica jima bo skušala na lep način prikazati tvojo drugačno spolno usmerjenost. Če ti vzameta telefon, ti bo nekaj časa verjetno res zelo težko, vendar ga boš sčasoma verjetno dobila nazaj, vmes pa poskusila na kakšnen drug način govoriti s svojo punco, samo toliko da jo malo slišiš in ji sporočiš, da imaš trenutno težave, da ve, pri čem je.
Če te skrbi, kako bo vse to potekalo in kako boš zmogla s temi izzivi, ti toplo svetujem, da se obrneš na šolsko svetovalno službo, da ti bo lažje svetovala korake, kako se pogovoriti s starši, jih morda tudi sama povabila na razgovor glede lažjega razumevanja tvoje spolne usmerjenosti. Če imaš starejšo sestro, bi tudi ona morda lahko pomagala staršem razložiti, da potrebuješ njihovo podporo.
Upam, da ti kaj od zgornjega pride prav, če ne, pa se nam prosim še javi, da vidimo, kako ti lahko še pomagamo.
Želim ti vse dobro.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
Ni
Ninika
hvala za to res mi je veliko pomenilo. Moj aa je odšel va sestanek in sem vedla kaj se bo zgodilo. Telefon so mi vzeli do nadalnega in nevem kdaj ga bom dobila nazaj. Mama je takoj začela pisati moji punci da bo jo prijavila polciji če mi nebo nehala pisati ker je stara 18 let in se imam zelo fajn z njo če bota prijavla bo ta prijava ziher zaradi tega da me v zvezo ona sili ampak jaz uživam ko sem z njo res....zaj se vsaak dan kličema če se lahko. Sošolka mi je dala en stari telefon da ga imam za sporočila vsaj. Nevem kaj naj naredim. Enastovno ne sprejmeta in nikol ne bota. Hudo mi je
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se nam ponovno javila in nadalje opisala svojo situacijo.
Starša verjetno skrbi zaradi vajine razlike v letih, pa tudi zaradi tega, ker težje sprejmeta tvojo spolno usmerjenost. Res bi bilo veliko boljše, če bi se poskusila s tabo pogovoriti o tvojih čustvih in o tem, kako ti gledaš na vajin odnos. Sem vesela, da imaš vsaj en telefon, kjer si lahko pišeta sporočila, v vmesnem času pa upam, da najdeš način, kako jima razložiti, kako se počutiš.
A bi jima lahko poskusila napisati kakšno pismo, kjer bi lahko razložila svoje občutke, ali pa mogoče s podporo kakšne druge osebe (recimo razredničarke ali svetovalne službe) staršem lažje opisala zadovoljstvo, ki ga čutiš v tem odnosu? Starša sta verjetno mnenja, da te je v to nagovorila ona, s prepovedjo telefona upata, da boš spet postala hetero usmerjena, kar je res škoda, saj to pomeni, da ne dovoljujeta možnosti, da si drugačna od njiju.
O vsem tem se je lažje pogovarjati osebno, zato me zanima, ali bi bila pripravljena iti k svetovalni delavki na vaši šoli, ali mogoče kakšnemu psihologu, ki bi ti ga lahko mi priporočali. Če si želiš oseben stik s strokovnjakom ali pa telefonski pogovor s svetovalcem, nam kar povej, pa ti pošljem linke in telefonske številke.
Želim ti vse dobro.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
An
Ančka2305
Zdravo!
Meni je zelo hudo, kako se je tvoja mami odzvala na to. Jaz skupnost LGBTQ podpiram in res ne vidim težave v tem če je punca v punco in fant v fanta. In včasih starši res v takih situacijah odreagirajo na bolj čuden način kakor smo si mi mislili. Mene res čisto nič ne moti, če so ljudje istospolno usmerjeni. In vsi ljudje v tej skupnosti imate z moje strani podporo.