Moji starši se vedno derejo na mene in me primerjajo z drugimi. Vse kar hočejo od mene je šola...šola...šola...Nikoli ne vprašajo, če rabim odmor. Želijo si, da bi imele same 4 ali 5.
Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
nisi zapisala veliko, ampak videti je, da te starši mogoče res ne razumejo najbolje. Verjamem, da je lahko to zelo frustrirajoče zate in ne veš kaj še narediti, da bi to spremenila.
Nekateri starši razumejo, da vsak učenec ne more dosegati samih petk, spet drugi pa menijo, da mora biti njihov otrok najboljši v vsem, kar seveda ni realistično mišljenje. Ga je pa vseeno težko spremeniti. Predvidevam, da so tvoji starši mnenja, da si sposobna dobrih ocen. Tudi njihov namen je verjetno v svojem bistvu dober, saj te želijo spodbuditi in ti predstaviti šolo kot pomembno vrednoto, je pa način, na katerega to izražajo in ki ga opisuješ, neustrezen – kot si omenila primerjanje z drugimi, vztrajanje pri odličnih ocenah… Pomembno je, da se za ocenjevanja dobro pripravimo in potrudimo, ni pa vredno, da se za njih mučimo za vsako ceno in pri tem zanemarimo naše dobro počutje in zdravje. Tu je potrebno najti neko ravnovesje.
Na vedenje tvojih staršev jaz žal nimam vpliva, se pa lahko pogovarjava o tem, kaj lahko storiš ti, da ti bo lažje obvladovati vse izzive v šoli in hkrati imeti dovolj časa zase in za stvari, ki te veselijo. Bi želela, da ti pomagam pri tem? Mogoče bo neka struktura (npr. da eno uro nameniš učenju, potem pa imaš čas za druge aktivnosti) tudi tvojim staršem pomagala prepoznati, da se trudiš in šolo jemlješ resno, ampak potrebuješ tudi čas za sprostitev. Kaj praviš na to?
Kar pogumno, piši nam. Do takrat pa lepo bodi,
Maša Podvršnik, mag. psihologije