Zdravo,
sem dijakinja 1. letnika gimnazije in zadnji tedni so bili zame zelo težki – psihično in čustveno.
V šoli mi ne gre dobro, imam veliko izostankov, slabih ocen, in pogosto me preplavi panika in občutek, da sem razočaranje. Najbolj me bremeni ravno šola – vse se učim zadnji večer, potem me zagrabi tesnoba in popolna panika, da ne znam nič in da bom spet zgrešila.
Pred kratkim sem imela težek pogovor z mami in sestro. Obe sta mi povedali, da sem lena, da nič ne naredim, da sem se zredila, da sem taka kot oče, da ne treniram več… Od takrat naprej je postalo vse samo še huje.
Zjutraj, ko sem gledala skozi okno, sem si zaželela, da bi bila katerakoli žival, samo da ne bi bila jaz. Prvič me je zares stisnilo pri srcu in sem se ustrašila… ker me je prešinilo, da se bojim, da bi enkrat res obupala nad življenjem.
Ne želim si narediti nič hudega. Ampak se bojim, da bom nekoč preveč utrujena.
Po naravi sem zelo zaprta vase. Težko mi je govoriti iz oči v oči o teh stvareh, zato mi veliko pomeni, da lahko to napišem.
Ne iščem pozornosti. Samo nekoga, ki bi me slišal in mogoče razumel. Nekoga, ki bi mi pokazal, da obstaja pot naprej.
Lp. Hvala, ker obstajate.
• Ma
Ma_ca
Zdravo!
Razumem tvoje težave, saj se z njimi spopadam tudi sama. Sem dijakinja 2.letnika in kakor ti spopadam z občutki, da sem razočaranje, da nisem dovolj, in šola me ubija. Hočem ti povedati, da nisi sama. Ko se jaz tako počutim, se rada obrnem k pisanju zgodbe ali pesmi, saj mi pomaga izliti čustva in ubežati v neki drugi svet. Če boš kdaj preveč utrujena in imela črne misli, te prosim, da se NE obrneš k samopoškodovanju, saj bo imelo dolgotrajne negativne učinke, govorim iz izkušenj. Ko je vsega preveč, se moraš spomniti, da so ljudje, ki te imajo radi in so pripravljeni poslušati. Bo prišel čas, ko bo spet vsega preveč, ampak se boš uspela prebiti skozi, saj si že zdaj na dobri poti.
Upam, da boš imela lep dan
:)
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
najprej bi ti rada sporočila, da si zelo pogumna, da si se odločila pisati na naš forum - zaupati svojo stisko komurkoli in v kakršnikoli obliki ni mala stvar. Tvoj zapis tudi nikakor ni iskanje pozornosti, saj se mora vsak kdaj izpovedati, ne glede na naravo stiske. Ob branju sem začutila, kako težko ti je.
Praviš, da si v prvem letniku srednje šole in ti je v novem okolju težko, težko usklajevati tako dosti obveznosti, ob učenju pa se znajdeš tudi v stiski. Predstavljam si, da ti je hudo. Prehod iz osnovne šole na srednjo šolo je ena izmed večjih prelomnic v našem življenju in velike prelomnice običajno pomenijo tudi veliko (hitrih) sprememb, na katere vsi od nas pričakujejo, da se bomo znali takoj prilagoditi. Sploh v obdobju mladostništva, ko se tako ali tako soočaš z ogromno spremembami, ne bi smel nihče pričakovati od tebe, da ne bi potrebovala vsaj nekaj pomoči in podpore s prilagajanjem na nov življenjski slog.
Glede tvojih izostankov v šoli me zanima, če bi z menoj bila pripravljena deliti razlog, zakaj toliko izostajaš od pouka? Prav tako bi si zate želela, da skupaj najdeva nek način, kako se lahko bolj učinkovito in hitreje lotiš učenja za preizkuse znanja. Kaj praviš?
Kar pa se tiče tvojega pogovora z mamo in sestro pa mi je žal, da si imela tako izkušnjo - nihče si ne zasluži slišati takšnih besed ali biti v takšnem odnosu z bližnjimi. Če sta ti že želeli karkoli sporočiti, bi zagotovo lahko do tebe pristopili na razumevajoč in prijazen način. Bi jima bila pripravljena povedati, kako si se ob tem počutila?
Do prihodnjič te pozdravljam in ti pošiljam en velik objem,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)