Hi there!
Pozdravljeni!
jaz imam eno hitro vprašanje
imam težave s čustvi motnjo hranjenaja samopoškodovanje samomorilnost težave doma…
čeprav se moje počutje zelo hitro iz sreče pade na samomorilno sem precej prepričana da se kar dobro borim
ampak razmišljala sem da bi prebrala kakšno knjigo pa ne dogodivščino ampak kakšno knjigo o psihologiji morda o otroški psihologiji ali pa o jezi ker sem včasih jezlivček če pa bi včasih šla ven iz okvirjev in pogledala na stvari po moje "strokovno" bi lahko to spremenila v kaj zabavnega… zelo me zanima tudi kriminologija
edino kar pa moram opomnoti knjigo bi si sposodila v knjižnjici toreej mi jo mora knjižničarka sposodit ker so precej skrbne nekaterih knjig ne sposodijo
lep pozdrav!!!!
P.S. prejšnja stran mi je bila bolj všeč!????
• Uredništvo
Živa Goter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj se ti zahvalim, da si se s svojim zapisom obrnila na nas. Žal mi je, da doživljaš tako močne občutke in opisane težave. V času mladostništva se najstniki srečujete s številnimi izzivi in odločitvami. Pred vami so vpisi v srednje šole, v šoli se borite za dobre ocene, želite si poiskati krog prijateljev, spoznati pravo ljubezen, najti skupno besedo s starši... Pred vami je torej ogromno pomembnih prelomnic. Poleg tega vas med temi izzivi spremljajo še različni občutki, ki so včasih lahko zelo intenzivni.
Sama si naštela nekaj težav, ki so povezane predvsem z nadzorovanjem svojih čustev, z razpoloženjem in samopodobo. Če boš opazila, da se težave stopnjujejo in boš imela občutek, da ne veš kako naprej, ti svetujem da se obrneš na strokovno pomoč in se pogovoriš z nekom, ki ti bo pomagal pri spoprijemanju z opisanimi težavami. To, da se z nekom pogovorimo lahko resnično pomaga. S tem, ko si se obrnila na nas, si naredila prvi korak, vendar je to lahko začasna rešitev. Vsekakor je pogovor in srečanje v živo boljša pomoč. Morda se za začetek najprej skušaš obrniti na svetovalnega delavca v šoli. Verjamem, da ti bo prisluhnil in ti pomagal pri spoprijemanju s težavami. Če bo ugotovil, da potrebuješ še kakšen dodaten pogovor in podporo, ti bo svetoval kam se lahko še obrneš. Lahko tudi poiščeš pomoč v bližnjem zdravstvenem domu, ki ima Center za duševno zdravje odraslih. Tam so zaposleni psihologi, ki so usposobljeni za spoprijemanje z opisanimi težavami. Poskusiš pa lahko tudi s spletno stranjo www.posvet.org, kjer boš našla brezplačne svetovalnice za psihološko svetovanje Posvet. Teh je po Sloveniji več zato je najboljše, da pogledaš, katera ti je najbližja in stopiš v kontakt z njimi.
Prilagam povezavo do priročnika za mladostnike in mladostnike, ki je na spletu prosto dostopen: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. V knjižnici pa si lahko izposodiš priročnik z naslovom: "To sem jaz, verjamem vase: priročnik za fante in punce: 10 korakov do boljše samopodobe." Kar se tiče ostalih vsebin, ki bi jih želela prebrati za sprostitev pa menim, da je najbolje, da za nasvet prosiš knjižničarko.
Za konec, pa še to - Vsak posameznik je drugačen, edinstven. Tudi ti si edinstvena, saj ti ni nobeno dekle enako. Posebna si z vsemi svojimi lastnostmi, ki te bogatijo in te bodo spremljale skozi celo življenje. NA to se večkrat opomni :)
Če ti lahko še kako pomagam, si vedno dobrodošla, da se ponovno oglasiš. Želim ti vse dobro na tvoji poti in te lepo pozdravljam,
Živa Goter, dipl. biopsihologinja, mag. psihologije