danes smo imeli sportni karton. Grozno je bilo. sploh se nisem potrudila ker sem vedela da je bolje da ostali vidijo da se ne trudim in da je moj rezultat temu primeren kot pa da bi se trudila in bi imela se vseno slab rezultat. Ceu dan nisem jedla nic da bi vsaj kaksen gram na tehtnici pokazalo manj. Tezave z samopodobo imam ze od sedmega razreda in sem nekaj casa hodila h psihologu ki mi ga je svetovala svetovalna delavka ampak se mi zdi da je od takrat se huje. Pred puberteto sem bila fit potem pa sem se nehala okvarjat s sporti in sem se v zadnjem letu za vsaj 9 kil zredila. Sama sebi sem ogabna. Lani sem trenirala rokomet a ko sem cez pol leta nehala sem pridobila kile. O teh stvareh se ne morem pogovarjat z mamo ker se iskreno po pogovoru pocitim se slabse saj mi res ne zna pomagati in me po komentarju s katerim ne misli nic slabega ucasih res prizadane
• Uredništvo
Klara Wilfan

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
Vesela sem, da si se odločila svoje vprašanje poslati v svetovalnico.
Razumem, da so lahko dogodki, kot je športni karton stresni, sploh kadar se ob istem času soočaš z negotovostjo glede svojega telesa.
V svojem zapisu veliko govoriš o svojem telesu, telesni masi in dojemanju ali je tvoje telo “fit”. Kot si ugotovila tudi sama, se soočaš z izzivi glede telesne samopodobe. Telesna samopodoba so vse misli in občutki, ki jih imaš glede lastnega telesa tako pozitivni, kot tudi negativni. Najprej bi ti želela zagotoviti, da se skoraj vsi ljudje srečujemo z dvomi in negativnimi mislimi glede telesne samopodobe. Tudi ljudje, ki jih vidiš in pomisliš “omg ta ima pa popolno postavo”. Takšne težave so še posebej pogoste v obdobjih, ko se naše telo hitro spreminja, eno od teh obdobij je tudi najstništvo.
Žal mi je tudi, da tvoja prva izkušnja pri psihologu ni bila idealna, vendar bi ti svetovala, da ne obupaš- mogoče se še enkrat pogovori s svetovalno delavko in ji povej, da se s prvotnim psihologom nista ujela. Poskusi navesti razloge zakaj ti pri tem psihologu ni bilo všeč. Na ta način ti lahko svetovalna delavka priporoči psihologa ali psihologinjo, ki bo bolj ustrezal tvojim preferencam in s katerim boš lahko bolje sodelovala.
Napisala si tudi, da se ne počutiš fit, uporabiš tudi besedo “ogabno”. Razumem, da ti je težko, zato se bom potrudila, da ti v naslednjem delu odgovora napišem nekaj nasvetov, ki ti lahko pomagajo, da boš na svoje telo lahko pogledala v malo bolj funkcionalni luči. Če želiš mi lahko v komentar odgovoriš, kateri nasvet ti je bil najbolj uporaben in kateri nasvet bi mogoče predlagala svojim vrstnikom.
Kako naj sprejmem svoje telo tako kot je in kako naj mi bo to telo dejansko všeč?
Tole je vprašanje, ki pravzaprav povzame celo idejo okrog samopodobe. Veliko ljudi glede sprejemanja svojega telesa najprej pomisli na tole: “ko bom shujšala/ ko bom bolj fit/ ko bom bolj suha mi bo moje telo všeč." Se mogoče prepoznaš v tej misli? Pri tej misli vedno loviš nek izjemno oddaljen standard, za katerega mogoče še sama nisi prepričana kako izgleda, če pa ga slučajno dosežeš  pa bo tam spet nek nov nedosegljiv “bolj fit” standard, ki ti bo spet preprečeval, da bi svoje telo lahko videla v pozitivni luči.  Kaj če ti povem, da je prava pot do sprejemanja lastnega telesa pravzaprav ravno obratna. Vse se začne prav pri sprejemanju same sebe, take kot si zdaj.
Kako pa to sploh narediš?
Spomni se, da tvoje telo zate dela ogromno enih kul stvari
Tvoje telo hodi, pleše, se igra z domačmi ljubljenčki, hodi v šolo, objame prijatelje in dela vse stvari, ki te zabavajo. Tvoje telo je “fit”, da dela vse te stvari. Kadar pomisliš, da nisi fit se spomni, da je tvoje telo še vedno zdravo, sposobno in te podpira pri vseh tvojih najljubših aktivnostih.
Poskrbi za svoje telo na način, ki ti je všeč in te osrečuje
Seveda, ni nič narobe s tem, da si aktivna in da se ukvarjaš s telesnimi aktivnostmi, saj tudi to podpira tvoje telo, da lahko dela stvari, ki so ti všeč. Predvsem pa je gibanje odličen način ohranjanja zdravja. Poskusi najti način gibanja, ki ti je dejansko všeč. Lahko poskusiš kak nov šport, greš na sprehod, ali preizkusiš katero od vadb, ki jih lahko izvajaš doma. Gibanje poskusi osmisliti, kot nekaj kar te osrečuje in ti prinaša veselje, ne kot nekaj kar počneš samo zaradi številke na tehtnici ali zapisa na športnem kartonu.
Spomni se tudi, da nismo vsi spretni za čisto vse športe. Nekdo, ki se odlično znajde z žogo, morda ni tako gibčen kot kakšna gimnastičarka ali tako močen kot nekdo, ki dviguje uteži. Vsak ima svoja močnejša področja ki ga zelo veselijo. Poskusi tudi ti najti način gibanja, ki veseli tebe!
Bodi sama svoja najboljša prijateljica
Velik del razmišljanja, ki oblikuje našo samopodobo je način kako govorimo sami o sebi. Pomisli na svojo najboljšo prijateljico ali sošolko s katero se dobro razumeš.  Bi bila tudi njej pripravljena reči da je njeno telo ogabno? Ali bi ji rekla, da je lepa ne glede na telesno maso, da je zabavna, pametna, ima dobro energijo. Poskusi biti v dialogu, ki ga imaš o svojem telesu sama svoja najboljša prijateljica.
Najdi stvari, ki so ti na tebi všeč
Kot zadnji nasvet bi ti predlagala da si na listke ali na telefon zapišeš seznam stvari, ki so ti na tebi všeč.  To so lahko lepe oči, lasje, to da daješ dobre objeme ali da imaš lep nasmeh. Ta seznam si lahko večkrat prebereš ali si ga poveš naglas. Te afirmacije ti lahko oblikuješ tudi na način, da si poveš, da svoje telo sprejemaš tako kot je, da je tvoje telo lepo, ker je zdravo in sposobno. Lahko si poiščeš tudi kakšno spodbudno ozadje za telefon, ki te bo spomnilo, na nekaj pozitivnega na tvojem telesu in na vse stvari, ki jih tvoje telo zmore.
Zadnja stvar o kateri pišeš je, da z mamo teko govoriš o svojih težavah in da te občasno prizadene tudi s komentarji, ki niso zlonamerni. Če se počutiš zmožno lahko mami poveš, da te njeni komentarji včasih prizadenejo in da bi želela, da glede te zadeve komunicirata drugače. Če ti je lažje lahko na list napišeš komentarje, ki te prizadenejo in tudi način kako bi želela, da ti jih mama pove drugače. Na primer: Ko mi rečeš X me to prizadene. Lažje bi mi bilo, če bi mi v taki situaciji rekla Y.
Spomni pa se tudi, da imaš okrog sebe tudi druge odrasle osebe, ki jim lahko zaupaš in in ki so ti pripravljene pomagati in te poslušati. Vedno se lahko ponovno obrneš tudi na šolske psihologe in svetovalne delavce, ki ti bodo z veseljem priskočili na pomoč.
Upam, da ti bodo ti nasveti pomagali in da ti bodo olajšali tvojo pot k boljši telesni samopodobi.
Želim ti veliko mero samozavesti in sreče!
Klara Wilfan, mag. psihologije
• ta
taja
Res hvala ker ste si vzeli čas in mi odgovorili to mi veliko pomeni. Odgovor sem prebrala v joku saj sem se v njem res našla. Poskusla bom biti manj kritična do sebe. ŠE ENKRAT RES RES HVALA