Pozdravljeni,
sem 22. letno dekle, ki je končno spoznala fanta s katerim se vidi skupaj na dolgi rok v prihodnosti. Čeprav uradno hodiva šele en mesec, čutim z njim res posebno energijo, ki se ji bojim kdajkoli odpovedati. Problem je tudi v tem, da ga moji starši "ne odobravajo" in me že to zelo žalosti. Prihaja namreč iz Srbije, je šest let starejši od mene in dela kot kuhar (torej nima fakultetne izobrazbe).
Poleti (od začetka junija do začetka septembra) sem imela plan iti v ZDA na poletno delo v sklopu Nomago Travels. Danes sem mu za to povedala in postal je zelo defenziven. Govoril mi je, da s tem, ko me ne bo dva do tri mesece samo reskiram, da se bo najina zveza uničila. Rekel je, da ne želi, da se odpovedujem svojim željam, ampak da on me on ne bi "za noben denar tako pustil za dva do tri mesece in reskiral, da zveza razpade". Rekel je tudi, da če se odločim iti, da bom "jaz kriva, če se karkoli slabega zgodi med nama".
V ZDA si želim iti še kot študentka z Nomago Travels, saj mislim, da je to enkratna priložnost, ki je nikoli več ne bom imela (da bi šla tako poceni lahko v Ameriko, tam delala in potem še potovala).
Zares mi je grozno, da se moram odločati med svojimi sanjami (tega potovanja v ZDA si želim že več let) in njim (s katerim se vidim skupaj na dolgi rok v prihodnosti). Njemu se tudi nisem pripravljena odpovedati.
Zares ne vem, kaj naj storim. Lepo prosim za nasvet.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da čutiš velik konflikt med dvema tebi zelo pomembnima področjema – partnerski odnos in tvoje sanjsko potovanje v ZDA.
V ZDA si želiš potovati že več let, to so tvoje sanje in zagotovo edinstvena priložnost za nabiranje delovnih izkušenj ter raziskovanje novih krajev. Po drugi strani imaš fanta, s katerim sta uradno skupaj šele en mesec, z njim sicer čutiš posebno energijo in ga ne želiš izgubiti, a hkrati te fant pri tvojih sanjah sploh ne podpira, kvečjemu nate prelaga odgovornost, v kolikor bi zaradi tvojih sanj vajin odnos propadel.
Zapisala si, da fant sicer pravi, da »ne želi, da se sanjam odpoveduješ, ampak …« To pogojevanje nikakor ne predstavlja podpore iz njegove strani. Predstavljam si, da si v življenju ob sebi želiš partnerja, ki te bo imel rad, »kljub temu, da boš daleč stran« in ne le »če boš ostala«, »če boš delala tako, kot bi naredil on«, »če boš dala svoje sanje na stran« ... Takšno pogojevanje in prelaganje krivde se zdi precej »toksično«, nefunkcionalno, nekonstruktivno. Ko te ima nekdo zares rad in te podpira, se tudi sam potrudi, da najdeta optimalno rešitev, kompromis, ne pa da preloži vso odgovornost nate.
Zapisala si, da sta s fantom uradno skupaj šele en mesec. Predvidevam, da se tudi sicer ne poznata kaj dosti dlje. Verjamem, da sta v tem mesecu že doživela veliko lepih skupnih trenutkov. Praviš tudi, da čutita posebno medsebojno energijo, ki je ne bi želela nikoli izgubiti. Verjamem ti. Povsem ti verjamem. Biti zaljubljen je čudovito a hkrati se je potrebno zavedati, kaj biti zaljubljen zares pomeni. Gre za obdobje spoznavanja, kjer partnerja idealiziramo. Vidimo ga kot najboljšega, popolnega sopotnika za nas. Zakaj je temu tako? Ko se zaljubimo v resnici partnerja ne dojemamo takšnega, kakršen je v resnici, temveč ga vidimo kot takšnega, kakršnega si MI želimo. Ob tem doživljamo močna čustva, zdi se nam, da je partner najboljši, najpomembnejši, da se skoraj popolnoma ujema s tem, kar smo iskali. Pri tem se bolj kot s partnerjem pravzaprav ukvarjamo z našim »sanjarjenjem« o tej osebi. Šele ko partnerja spoznavamo, začnemo postopoma o njem oblikovati realno sliko. Postopoma se naše predstave o partnerju rušijo in zamenja jih realna slika. V kolikor je realnost podobna našim prvotnim predstavam ali pa je za nas vsaj sprejemljiva, se postopno razvije ljubezen. V kolikor je realna slika preveč odstopajoča od naših predstav o idealnem partnerju, pa se lahko tudi »odljubimo«.
Ne trdim, da nista popolna drug za drugega in da se iz trenutne situacije ne bo razvila ljubezen, zagotovo pa je en mesec premalo, da lahko zagotovo rečemo, ali je partner zares tisto, kar v življenju iščemo.
Seveda je odločitev na koncu le tvoja, vendar prosim, poskusi dati svoja čustva, ki v tebi trenutno zagotovo dirjajo kot vihar, malenkost na stran in na situacijo poglej z bolj objektivnimi očmi. Razmisli, kaj bi ti svetovala najboljši prijateljici, če bi se ona soočala s podobno situacijo?
Upam, da ti je v moj odgovor v pomoč, sicer bom pa vesela, če svoje razmišljanje ponovno deliš z mano.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• Ar
Arči
Draga ss22, če dovoliš bi še jaz, k tvoji dilemi, dodal svoje mnenje.
Gospa Amadeja ti je lepo svetovala, upam, da si jo razumela.
Že leta si želiš oditi v tujino, res je to priložnost, ki je verjetno ne boš imela tako kmalu. Ne razumem tvojega fanta, ki tako egoistično, sebično razmišlja.
Rekel bi, da mu je dejansko malo mar zate, ker če bi mu nekaj pomenila, ne bi govoril o razpadu zveze, temveč bi te podpiral  v tvojih idejah in željah.
In sedaj govorim iz lastnih izkušenj, nikogar ne bi prosil, da mi dovoli da si grem nabirat izkušnje v tujino. Četudi samo dva ali tri mesece, izkušnje ki jih boš pridobila, te bodo spremljale vedno. Kot sem rekel, govorim iz lastnih izkušenj, pa nisem bil tako daleč, bil sem v Združenem kraljestvu, srečal sem nove ljudi, pridobil nova znanja, ki jih če bi ostal doma, ne bi nikoli.
Predlagam ti, da to srednjeveško miselnost tvojega fanta presekaš. Ker jaz to vidim samo začetek, vedno več bo zahteval od tebe. Kako pa bi on reagiral, če bi mu n. pr. prepovedala iti domov v Srbijo. Zagotovo te ne bi poslušal.
Da ne dolgovlačim, fantu naravnost povej, da odhajaš v ZDA, on pa naj to sprejme ali pa tudi ne. Ne razmišljal ali bi šla ali ne,  spakiraj kovče in idi.