Sem Neža in hodim v 6.r moje življenje je zelo težko in kruto, prvo kot prvo sem posvojena drugo kot drugo pa imam epilepsijo in tretje je da mam probleme z svojo ljubeznijo četrto pa da me vsi ne marajo tudi starši to je kar vse skupaj težko nezmorem več mam pa enega in edinega prijatelja ki mi pomeni vse v mojem življenju ne zamenjam ga za nič on je tudi tisti v katerega sem zaljubljena vendar ima punco težko mi je jaz ga imam zelo rada pravzaprav ga ljubim on pa ima drugo, ampak je vsaj moj prijatelj on mi pomeni vse včasih so tudi težki dnevi ko mi on ne odpisuje (pišema si)takrat je zelo težko še posebej če je to nekaj dni zapored takrat mislim da noče bit več moj prijatelj ampak je do zdaj bilo na koncu še vse vredu nekaj solz je teklo ampak potem pa nasmeh, njega tudi ne moti da sem jaz zaljubljena v njega rekel je da je to normalno res ga ljubim on je moj rešitelj, vspodbuja me, vrjame v mene,govori da bo vse vredu in še in še stvari dolgo bi lahko naštevala pomeni mi pa res vse, vse in vse, nič mi ne pomeni toliko, zato ga nočem izgubiti, in je tudi edin ki me mara tu bom pa prvi stvar končala.Drugi problem pa je da me vsi ne marajo (razen moj prijatelj) še starši eni so pa še posebej nesramni do mene kot njegova punca ki me sovraži še bolj ker sem zaljubljena v njenega fanta in moje sošolke so tud zelo nesramne.Ko mi je pa hudo se pa vedno lahko obrnem na mojega prijatelja ker mi vedno stoji ob strani in me posluša in vedno potolaži.Ker pa je moje življenje takšno pa mam včasih misli ki niso najboljše za mene moje misli včasih so da bi se ubila to je zelo hudo in nevem kaj naj in dodala bi še da zato ker sem posvojena in imam epilepsijo me vsi nemarajo????????????
Moje misli pa nevem kak ustavit ker kar nekajkrat pomislim na tisto stvar.????????
POMAGAJTE????????????
Lp Neža
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Žal mi je slišati, kako težko ti je in kako hudo bolečino nosiš v sebi, vseeno pa upam, da bova skupaj našli nekaj rešitev, da boš lažje nadaljevala z življenjem.
A mi lahko najprej poveš, če se zdraviš za epilepsijo oz. če imaš kakšna zdravila, terapijo, obravnavo? Najlažje bi namreč bilo, da bi dobila strokovno pomoč za vse težave, o katerih pišeš. Midve tukaj lahko govoriva o vseh izzivih, ki jih navajaš, potem pa bi bilo dobro, da dobiš pravo obravnavo in nekoga, ki bi ti stal ob strani in te podpiral.
Najprej bi se lahko pogovorili o tvojem najboljšem prijatelju, s katerim se tako dobro razumeta. V bistvu je zelo lepo, da imaš nekoga, ki mu zaupaš, hkrati pa je zelo boleče, če do njega gojiš čustva, ki niso samo prijateljska. To pomeni, da boš v tem smislu vedno razočarana in da boš vedno trpela, saj on do tebe ne čuti enako in ti bo hudo vsakič, ko bo v zvezi (oz. je že zdaj zaseden). Ne želim ti reči, da ga nehaj imeti rada, bi pa bilo dobro razmisliti, če bi morda poskusila ohladiti čustva ljubezni in biti samo prijateljica? Ti si namreč od njega želiš več kot on od tebe, in mu tudi pišeš v upanju, da ti bo pisanje vrnil. Do neke mere to počne, ampak prijatelji si včasih tudi po več tednov ne pišejo, zato ti bo vedno težje, sploh ko bo enkrat imel še več aktivnosti in ko bo enkrat razumel, da niti ni zdravo, da do tebe vzdržuje tak odnos, saj je v zvezi in bo zate vedno manj časa v takšnem smislu, kot si ga ti želiš. Ker te bo to vedno bolj bolelo, se boš morda tudi jezila nanj (zaradi svoje žalosti, osamljenosti in razočaranja), to pa lahko povzroči krhanje odnosa. Zato me zanima, če si kaj razmišljala o tem, da bi bila samo prijatelja in da bi ta čustva poskusila nekako predelati, preden boš začela še bolj trpeti in se sekirati zaradi njega. To ne pomeni, da ga moraš izgubiti ali odmisliti vajino prijateljstvo, pač pa pomeni, da bi ti bilo lažje, če bi čutila le prijateljska čustva, ne pa nečesa, česar ti on žal ne more vračati.
Glede tvojih staršev: a si se poskusila pogovoriti s šolsko svetovalno službo? Res mi je žal, da čutiš, da te starši ne marajo, zato ti predlagam, da se pogovoriš, morda bi lahko kaj omenila tudi staršem, da bodo vedeli, kako se počutiš. Morda ugotoviš, da starši sploh ne vedo, da se ti tako počutiš in potem boste morda lahko rešili ta nesporazum.
Razumem, da ti je ob vsem napisanem res hudo in da bi odgovor na vse težave najraje poiskala v tem, da bi umrla in da bi ti težki občutki izginili. Tukaj ti res toplo priporočam, da se pogovoriš s šolsko svetovalno službo, saj bi potrebovala pomoč strokovnjaka, s katerim bi lahko predelovala te težke misli in občutke. Psiholog ali svetovalec bi ti lahko pomagal spremeniti tvoja prepričanja, spremeniti ali preusmeriti negativne misli, da bi se lahko začela drugače počutiti. Če se ne počutiš ljubljeno, bi lahko spregovorila o tehnikah komuniciranja s starši in kaj ti je narediti, da bi se doma boljše počutila. Prav tako bi lahko govorila o kakršnikoli bolečini, ki izvira iz zgodnjega otroštva, morda tudi vezano na posvojitev.
A imaš morda kakšno odraslo osebo, ki bi ji lahko zaupala in s katero se dobro razumeš? Ali pa nekoga, ki bi recimo lahko poklical ali te peljal na kakšno svetovanje? Če ne, potem je res najboljše, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, saj sicer nekaterih možnosti za pomoč ne boš mogla koristiti.
Spodaj ti bom napisala še druge možnosti, ki jih lahko uporabiš v primeru samomorilnosti in tudi ostalih stisk, ki jih navajaš:
1. Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan)
2. Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice:https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Upam, da bi to zgoraj navedeno vsaj malo v pomoč in da uspeš najti podporo, ki jo rabiš.
Želim ti vse dobro, toplo ti svetujem, da se še oglasiš, če želiš.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
Ne
Neža
Pozdravljeni,
Lepo se vam zahvaljujem za odgovor.Glede epilepsije imam tablete.S svetovalno službo pa sem se že pogovarjala.Glede mojega prijatelja pa je hudo ker me je odstranil in me ne doda nazaj in si ne piše on pa je edin ki sem mu prav zaupala in vse vse to...
Pomagajte mi
Lp Neža
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se ponovno oglasila.
Kaj pa pravi svetovalna služba? Najboljše bi bilo, da ti oni pomagajo do kakšne redne obravnave ali obiskov pri psihologu glede težav, ki jih navajaš.
Prosim te tudi, da uporabiš možnosti, o katerih sva govorili, ker bi ti strokovna pomoč zelo olajšala stisko, predvsem pa bi čutila, da nisi sama v tem oz. da imaš podporo.Glede prijatelja mi je zelo žal, verjamem, da ti je hudo, sploh ker je bil tvoja edina opora. Zdaj ti bo nekaj časa kar težko, zato si poskusi vzeti čas, da to preboliš, poskusi delati stvari, ki te vselijo, da boš nekako preusmerila pozornost. Tudi jokanje je ok, če ti je težko, na tak način sproščaš napetost in se lahko čez čas boljše počutiš.
Če bo prehudo, pa pokliči na telefonske linije v stiski.Upam, da boš našla pomoč in da ti bo kmalu bolje. Držim pesti in ti želim vse dobro.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije