Dober dan. Imam eno težavo ki postaja vedno hujša in hujša. Pred prb. 5 meseci sem začela sumiti, da imam diskalkulijo, številke sem zamenjevala namesto 9 sem napisala 6 namesto 3 napisala 5 itd. težava je bila predvsem pri matematiki. Tudi, če sem 3 krat preverila račun nisem dojela, da sem številke prepisala narobe. Ko sem na testu delala take napake me je itak stalo ocene, vsi se čudijo zakaj se mi to dogaja... jaz vem, da težava ni v tem, da bi bila zmedena ali neskoncentrirana, ker sem prisotna 100 procentno ampak v tem, da kljub vsemu številke narobe prepišem. Profesor pri matematiki si misli, da sem površna ampak jaz sama pri sebi vem, da sem natančna sto na uro ampak številke mi samo skačejo pred očmi in zdi se mi, da je vse nerelano, kar vidim povezano z številkami, zato se mi to dogaja. V matematiki sem bila vedno tam nekje na 4 z oceno potem je začelo padati na 3 zaradi mešanja številk zdaj, ko so pa se mi težave začele stopnjevati in sem začela obračati še + in - itd. in vse možne številke sem padla na 1. Res me zelo skrbi kako bo šlo naprej. Profesorju za matematiko ne upam povedati za mojo težavo. Ugotovila sem, da lahko doma rešim 100 vaj z računi ampak mi ne bo pomagalo, ker bom na testu spomešala številke in vse možne stvari. Pred nekaj dnevi se mi je zgodila še ena čudna stvar npr. videla na tetrapak embalaži, da piše veljavnost do 6. 5. kot prvo se mi je v glavi prevrtelo, da piše 5. 6. čez par sekund pa sem mislila, da je pisalo 5. 4. to sem povedala mami in mi je mogla dopovedovati 10 minut, da piše 6. 5. sploh ne vem v tistem kaj sem videla vem samo, da nisem mogla dojeti sploh številk in sem bila čisto mirna in sproščena in se mi je to zgodilo. Res me zelo srkbi, ker moja situacija postaja zelo kritična. Kam naj se obrnem?
Hvala.
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Predlagam ti, da greš na testiranje h kliničnemu psihologu in/ali specialnemu pedagogu. Povsem možno je, da imaš diskalkulijo, a to morajo potrditi strokovnjaki. Obrneš se lahko na najbližji zdravstveni dom ali v kakšno zasebno ambulatno. Pri idejah, kam na testiranje, se gotovo lahko obrneš na šolsko svetovalno službo.
Smiselno bi bilo, da bi šla čim prej v postopek usmeritve za pridobitev odločbe Zavoda RS za šolstvo (tudi o tem se pozanimaj v šolski svetovalni službi); na podlagi odločbe ti potem v šoli omogočijo določene prilagoditve (odvisno od tega, kaj bodo pregledi pokazali); npr. uporaba računala, podaljšan čas pisanja ...
V vsakem primeru je pomembno, da še naprej vadiš in se trudiš. Zavedam se, da je velika frustracija, če vložiš ogromno dela, potem pa ni rezultata, kot bi si ga zaslužila. A brez vaje in dela bo samo slabše, saj veš. Kar vztrajno in pogumno naprej, ko ovire premostimo, postanemo močnejši za prihodnje, ki nam pridejo na pot.
Želim ti uspešen zaključek šolskega leta, če boš imela še kakšno vprašanje, pa se oglasi.
Lep pozdrav,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja