ŽIVJO vem da se bliža konnferenca zato me skrbi za sošolko oz. prijateljico ker ima še tolk cvekov za popravt in mislim da ji nebo uspelo. z njo se učim in delam naloge vendar nič ne pomaga. nevem kaj naj naredim. nočem je izgubit in vem da če bo ponavljala razred bo zelo žalostna ker ne bo imela več prijateljev. pa tud jaz bom žalostna ker v razredu ne bo več tok zabaven kot je bilo prej. prosim čim prej mi odpišišite.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Razumem, da si zaskrbljena za svojo prijateljico in res je lepo, da ti toliko pomeni. Prijateljstva so zelo pomembna in včasih se znajdemo v situacijah, ko si želimo pomagati, a ne vemo kako. Poskusiva skupaj najti nekaj rešitev.
Najprej je pomembno, da še naprej podpiraš svojo prijateljico. Tvoje prisotnost in pomoč pri učenju ji lahko veliko pomenita, tudi če se ti morda zdi, da ne pomaga. Morda se bosta morali obrniti tudi na koga drugega za dodatno pomoč, kot na primer učitelje ali šolsko svetovalno službo. Oni imajo pogosto več izkušenj z različnimi metodami učenja in bi lahko našli način, ki bi ji bolje ustrezal.
Prav tako je pomembno, da tvoja prijateljica ne izgubi upanja. Včasih se zdi, da je situacija brezizhodna, vendar je pomembno, da ostane motivirana. Pomagaj ji ostati pozitivna in osredotočena na manjše korake, kot so ena ali dve oceni naenkrat, namesto da gleda na celotno sliko, ki je lahko preveč zastrašujoča.
Morda bi bilo dobro, da skupaj naredita načrt učenja. Ta lahko vključuje čas za učenje, čas za počitek in čas za zabavo. Učenje je pogosto bolj učinkovito, če je razporejeno v manjše, obvladljive dele z rednimi odmori.
Če bo tvoja prijateljica res morala ponavljati razred, se ne boj, da bo konec vsega. Razloži ji, da resnična prijateljstva ne temeljijo zgolj na tem, da sta v istem razredu. Lahko se bosta še vedno videvali po šoli in preživljali čas skupaj. Vajino prijateljstvo bo še naprej močno, ker temelji na vajini povezanosti in ne na tem, v katerem razredu sta. Poleg tega bo imela priložnost spoznati nove ljudi, ki bodo prav tako lahko postali njeni dobri prijatelji. Pomembno je, da ve, da ne bo sama in da si ji ti vedno ob strani.
Ne pozabi, da je pomembno, da tudi ti poskrbiš zase in svoje občutke. Pogovori se s kakšnim odraslim, ki mu zaupaš, o svojih skrbeh. Morda ti lahko pomaga z nasveti ali te vsaj posluša.
Upam, da sem ti lahko malo pomagala. Če imaš še kakšna vprašanja ali potrebuješ še kakšen nasvet, sem tu za tebe.
Vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije
Li
Lili
ista zgodba. moja np je prav tako cvekar in jz jo tudi učim skoraj vsak dan. mislim da bo zlezla in bo na koncu na -2. predvsem pa vedi da nisi ti kriva če bo prijateljica ponavljala