Zdravo. S svojo partnerko sem v zvezi že 2 leti. Živimo skupaj in načeloma je v najini zvezi vse v redu. Ampak njeno mentalno zdravje ni. Bila je diognisticirana z depresijo in hodi na terapije, ter jemlje antidepresive. To počne že skoraj eno leto ampak zdaj se je spet poslabšala. Pač prvo leto, ko smo prišle v Maribor študirat je študirala zgodovino, potem je pustila in zaribala vpisni rok in eno leto pavzirala. Letos je v bistvu spet na isti način zaribala in se ni vpisala kam se je mislila ker ji je zelo težko se spravit pisat maile in nasploh vpisat. In zdaj ima plan spet pavzirat. In pač sej med tem časom ona dela (v kavarni in v eni trgovini). In vse to jo zelo stresira. In nekaj dni nazaj mi je povedala da si spet želi samopoškodovati in da ni ok. Ne vem več kaj narediti, ker smo v taki situaciji konstantno. Pač skoraj celo najino zveO je v ozadju nekje to mentalno zdravje. In sicer smo se dogovorili, da me ona s tem ne preobremenjuje preveč ker pač jaz ne morem...in ne vem kaj naj naredim ker tudi meni je že dost tega, da je vedno neki narobe in da ne moremo samo normalno obstajat. Vem da se sliši ful slabo ampak tak je vedno. In vse to skupaj me ful obrača stran od nje čeprav jo mam FUL rada. Sam res sploh ne vem kaj naj naredim, mela sem z njo že miljon pogovorov o teh zadevah in me sam tok bolj potrejo. Občutem imam ko da morem previdna bit okoli nje. In vedno sem na njo gledala kot bodočo ženo in skupno prihodnost, ampak zaradi vsega tega...ne vem več. Pač če ona ne bi imela vseh teh težav bi jo 100% še vedno gledala tako in jo HOČEM, pač res nočem da se konča. Ampak če bo celo najino življenje bilo tako pol pa tud ne vem...sej najbrž se že ponavljam ampak sploh ne vem kak vse prav razložit.
Za kakršni koli nasvet bom bila zelo hvaležna.
Lp, Ema
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Ema, pozdravljena.
V svojem sporočilu praviš, da te skrbi odnos s partnerko, predvsem njena duševna stiska, ki ima velik vpliv na vajin odnos in nate. Predstavljam si, da ti je težko.
Odnosi z drugimi so lahko naporni, seveda pa izjema niso niti romantični in intimni odnosi. Od nas zahtevajo veliko truda, saj noben odnos sam po sebi ni popoln, ko pa se pojavijo pri enem ali obeh partnerjih tudi težave z duševnim zdravjem, se okoliščine zapletejo. Normalno je, da te za partnerko skrbi, normalno pa je tudi, da se včasih počutiš tudi preobremenjeno in te skrbi vajina skupna prihodnost.
Biti glavni vir opore partnerju s težavami v duševnem zdravju je zelo zahtevna naloga. Kljub temu pa obstajajo načini, kako si ji lahko v oporo, brez da se tudi sama znajdeš v stiski. Predlagam, da partnerki stojiš ob strani tako, da jo spodbujaš, da redno obiskuje terapevtska srečanja in da dosledno jemlje predpisana zdravila. Prav tako lahko skupaj najdeta nekaj aktivnosti, v katerih obe uživata, in tako preživita skupen čas (npr. skupaj kaj specita, naslikajta sliko, ustvarita izdelke iz gline ali kakšen nakit, pojdita na sprehod ali pohod, v kino ali morda celo kakšno sobo pobega). Te aktivnosti so dobre tudi zato, ker bodo partnerko nekoliko zamotile, imajo pa tudi sproščujoč učinek. Načrtovane aktivnosti vama obema pomenijo neke dogodke, točke v prihodnosti, ki se jih lahko skupaj veselita.
Sicer lahko partnerko spodbujaš tudi k temu, da se zaupa še komu drugemu, s katerim si je blizu, na primer prijateljici, sodelavki, sošolki iz faksa. V primeru hude stiske (omenjala si misli o samopoškodovanju) so vama na voljo tudi organizacije, ki nudijo pomoč preko telefonskih pogovorov:
• Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123. Pokličeš jih lahko 24 ur na dan, vsak dan - klic je brezplačen.
• Klic v duševni stiski 01 520 99 00. Pokličeš jih lahko vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj.
Če te lahko podprem še kako drugače, sem ti na voljo.
Sara Holjević, dipl. psih. (un)