pred nekaj dnevi mi je moja mama rekla da sem bipolarna ker sem bila naprej dobre volje cez 15 min pa takoj slabse volje. To me je zelo zmotilo in nemorem nehat mislit o tem. Ze vec krat sem dobila vzdevek "psihopat" ceprav tega nisem jemala resno. Vcasih ko sem jezna telem sama sebe ali si pa pocukam celi šop las in se potem pocutim bolje. Vedno hitro oprostim saj se pocutim slabo ce komu ne oprostim ampak ce ne sprejmejo opravicila se takoj razjezim in zacnem kricat in dajem svojo jezo na druge. Zelo hitro se lahko razjezim ali postanem zalostna ali pa imam zelo dosti energije. Vem da to mogoce ne spada sem ampak nisem vedela na koga se naj obrnem. Res bi rada vedela ali sem bipolarna.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej hvala ker nam zaupaš in si se obrnila na nas.
Vprašanje ali imaš bipolarno motnjo ali ne ni tako enostavno in samo iz tega kar si zapisala in nam zaupala ne morem trditi ali gre za to ali ne. Za raziskovanje težav bi bila potrebna kliničnopsihološka diagnostika - torej pregled pri kliničnem psihologu.
Če te tvoja hitra jeza ovira v vsakdanjem življenju in pomembno vpliva na dobre odnose s tebi ljubimi osebami, kar sklepam da, ker si se obrnila po nasvet, potem bi bilo smiselno da na teh težavah aktivno delaš, da jih boš razrešila oziroma vsaj zmanjšala. Si o tem že govorila s kom? Bi bila pripravljena oditi v kliničnopsihološko ambulanto, v najbližjem zdravstvenem domu morda?
Moram reči, da me je zaskrbelo dejstvo, da takrat ko si jezna, jezo tudi s fizičnim nasiljem usmerjaš vase. Prosim, ne škodi si, ni vredno, da se zaradi slabih občutkov, ki se nabirajo znotraj nas samopoškodujemo. Vsekakor je dobro da izraziš vsa čustva (jezo, žalost, veselje, strah, itd.), a na primeren način in sproti, da se ti negativni občutki ne kopičijo. Obstajajo boljši načini, npr. da o tem sproti govoriš z nekom. Imaš kakšnega prijatelja/prijateljico, ki ve za tvoje težave? Kakšen pa imaš v splošnem odnos s starši? Če so te komentarji mame zmotili, je mogoče da ji to tudi odkrito poveš? Ali v takem primeru pričakuješ poslabšanje odnosa?
Lepo vabljena, da se še javiš.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije