Zdravo!
Jaz se zelo sekiram zaradi mojega videza. Moja mami in ati govorita, da sem zelo lepa, ampak to govorita le zato, ker sem njuna hčerka, preprosto vem to. Zdi se mi da sem zelo grda. Vem, da to ni pomembno, da je pomembno le to, kakšna si znotraj, ampak vse punce v mojem razredu so res lepše od mene. Naj vam povem nekaj stvari, ki mi na meni niso všeč.
1. Obraz. Čuden je, preveč pegic.
2. Očala. Zdi se mi, da mi nobena ne pašejo.
3. Lasje. Obžalujem, da sem se postrigla. So zelo kratki.
Stara sem 11 in enkrat sem se prisilila, da sem si dala na svoje veke makeup. Lepše je izgledalo, ampak jaz make-upa ne podpiram. Uporabljam otroško kremo za obraz. Ne morem si narediti lepe frizure, ker ne znam narediti ne lepega čopa (vedno nekaj štrli ven) kaj šele kitk ali fige. To mi naredi le mami, za v šolo. Ampak mami ni vedno zjutraj doma, v službo gre, zato ni časa, da bi mi kaj lepega naredila. Priznam, ko sem imela daljše lase, se nisem prav nič sekirala, zdaj pa se. Pomagajte prosim!
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Praviš, da te skrbijo tvoj videz in občutki, ki jih imaš glede sebe. To, kar pišeš, se sliši kot nekaj, kar te resnično teži. Hvala, da si zaupala svoje misli – že to je zelo pogumen korak, ki kaže, da si iskrena do sebe in si želiš nekaj spremeniti.
Razumem, da se počutiš negotovo glede svojega videza, še posebej, ker si v letih, ko se telo spreminja in se na splošno začenjamo bolj zavedati, kako izgledamo. Takrat se pogosto začnemo tudi primerjati z drugimi in si hitro rečemo: "Drugi so lepši od mene." Ampak druge ljudi gledamo samo od zunaj, pri sebi pa poznamo vse negotovosti, dvome in malenkosti, ki nas motijo. Tudi punce, ki jih ti vidiš kot najlepše, imajo verjetno podobne občutke kot ti. Tudi one morda kdaj dvomijo vase ali se primerjajo z drugimi. Pravzaprav to počnemo skoraj vsi, ker smo do sebe pogosto najbolj kritični, medtem ko se nam drugi zdijo boljši, lepši, uspešnejši in še kaj, čeprav to pogosto sploh ne drži.
Ko pišeš o svojih pegicah, krajših laseh in očalih, čutim, kako zelo kritična si do sebe. Ampak veš kaj? Pegice so nekaj tako posebnega, da si jih nekateri celo narišejo ali natetovirajo na obraz, ker jih imajo za izjemno lepe in si jih zelo želijo. Čeprav ti zdaj niso najbolj všeč, so tudi one tisto, kar te dela edinstveno in je del tvoje naravne lepote.
Tudi očala so lahko nekaj posebnega. Veliko ljudi jih vidi kot modni dodatek in uporabljajo različne okvirje, da pokažejo svoj slog. Če ti tvoja očala zdaj niso všeč, se lahko poskusiš posvetovati z mamo ali ob naslednji priložnosti z optikom in skupaj izberete takšna, ki bodo udobna in ti bodo bolj všeč. Tudi punce, ki nosite očala, ste čudovite – samozavest je tista, ki najbolj izžareva vašo lepoto in vas naredi posebne.
Krajši lasje so prav tako lepi kot dolgi. Razumem, da se trenutno še navajaš nanje, ampak lahko so zelo praktični in moderni. In ne skrbi – lasje hitro rastejo in čez nekaj časa bodo spet daljši, če si to želiš. Medtem pa poskusi raziskati, kako bi lahko uredila krajše lase na način, ki ti bo všeč. Morda uporabiš sponke ali elastike, da pričesko malo poživiš. Če ti mami pomaga pri urejanju las, jo lahko prosiš, da te nauči osnovnih frizur, da jih boš lahko naredila tudi sama, ko nje ni doma. Morda ti lahko pomaga tudi kakšna prijateljica – urejanje las je lahko tudi zabavno druženje.
Morda se ti na trenutke zdi, da bi ličila rešila tvoje občutke negotovosti, ampak si že s tem, ko si rekla, da jih ne podpiraš, pokazala, kako močna in pristna si. Čudovito je, da si želiš ostati naravna, ker to pomeni, da veš, da prava lepota ni v ličilih, ampak v tem, kako se počutimo. Vse, kar zdaj občutiš – negotovost, dvomi, primerjanje – so občutja, ki jih doživlja veliko ljudi. Zanimivo pa je, da se pogosto zgodi, da nekatere stvari, ki nam trenutno niso všeč na nas samih, sčasoma vidimo drugače – bodisi jih sprejmemo, bodisi postanejo del nas, ki ga začnemo ceniti.
Tvoja pegasta koža, očala in lasje so že zdaj del tebe, ki je edinstven in neponovljiv. A tvoja prava lepota ni le v videzu. Je v tvoji iskrenosti, pogumu in prijaznosti, ki sem jih prepoznala že iz tvojega sporočila. Te lastnosti so tisto, kar te bo naredilo resnično posebno. Včasih smo preveč osredotočeni na tisto, kar nam ni všeč, in pozabimo na vse lepo, kar nas dela posebne. Poskusi vsako jutro, ko se pogledaš v ogledalo, reči nekaj prijaznega o sebi. To je lahko nekaj preprostega, kot: "Moje pegice so posebne." ali "Sem čudovita, ker sem jaz." Sprva se ti bo morda zdelo nenavadno, ampak čez čas boš začela verjeti tem besedam. Lahko tudi poskusiš vsak večer zapisati eno stvar, ki ti je všeč na sebi – to je lahko tvoj nasmeh, kako si prijazna do drugih ali nekaj, kar si v tem dnevu dobro naredila. Piši te stvari v zvezek in ga preglej vsakič, ko dvomiš vase. Ne pozabi, da se lahko pogovoriš tudi z mamo ali prijateljico, če imaš občutek, da potrebuješ nasvet ali pomoč. Lahko te spomnijo, kako te vidijo oni in verjamem, da te vidijo kot čudovito in posebno osebo.
Če imaš še kakšno skrb ali dvom, sem tukaj zate. Vedno me lahko vprašaš karkoli.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)
so
sovica
zivjo, tudi jaz sem neko obdobje mislila da sem zelo grda in vse, nisem sse mogla sploh gledat ampak to je samo obdobje ki bo enkrat minilo. Za boljso samopodobo pomaga ce si dobis prijatelje ki te sprejemajo taksno kot si.