Zdravo. Prvega fanta sem imela pri okoli 13 letih bila sma dolgo skupaj bil je par let starejsi od mene, takrat sma skupaj zacela kadit ( on je ze prej) no ja ta zveza se je zdavni ze koncala. Fora je v tem da je menne in mamo moj oce zapustil ko sem bila okoli 4 leta stara, dan danes ze dolgo casa nimam stikov s njem ker sama ne zelim( je dolga zgodba in jo ne bom razlagala) torej v mojem zivljenju nikoli nisem imela ocete , podporo od oceta ipd... s odrascanjem se mi vse bolj zdi da imam " daddy isuess" ker me privlacijo starejsi, bolj " zreli" in fizicno bolj odrasli moski, hitro sem zacela s spolnimi odnosi, veliko partnerjev za ... sem zamenjala v kratkem casu, varala ipd... torej res veliko dtvari v mladih letih. Vsi fanti so bili minimalno 3 leta starejsi... zdi se mi da sem v vseh teh letih bila toliko spolno aktivna samo zaradi pomankanje oceta? ( upam da razumete) nevem zdi se mi da ker nisem imela oceta v svojem zivljenju sem iskala " oceta" v drugih moskih, njihovo blizino, ljubezen ipd... oni pa so verjetno to samo iskoristili za ...????
verjetno me nikoli ne bodo nehali privlacit dtatejsi moski, zdaj ko sem ze sla cez ta najstniska leta se sprasujem ce bo isto ko bom recimo 23? Bom sevedno iskala moskega ki je starejsi? Recimo da bo 30 ali +? Takrat.?
Aja da dodam se to, privlacili so me in me se vedno bolj " bad boys" torej da delajo veliko ".izdarij" ipd... nikoli nisem marala tiste pridne
zanima me kaj sploh je definicija daddy isuess? Ali ga imam jaz? ( veliko prijateljic mi je ze reklo da ga imam) , zakaj me privlacijo tako starejsi ? In zakaj so me in me se vedno privlacijo " bad boys"??????? Prosim za nasvete in odgovore, prosim da v odgovoru ne spominjate terapevte/psihologe ipd
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si z nami delila svoje skrbi, misli. Praviš, da te pogosto privlačijo starejši in bolj uporniški fantje, in se sprašuješ, ali bi to lahko bilo povezano s tem, da očeta nisi imela ob sebi, ko si odraščala.
Izraz »daddy issues« se pogosto uporablja v vsakdanjem jeziku, ni pa uradna psihološka diagnoza. Običajno opisuje, da ima oseba nekatere čustvene ali vedenjske vzorce, ki so lahko povezani z odnosom do očeta – npr. če je bil ta odsoten, čustveno oddaljen, zelo strog ali če v otroštvu ni nudil občutka varnosti in sprejetosti. V takih primerih se lahko nekdo kasneje (ni pa nujno) sooča s težavami z anksioznostjo (npr. strah pred zapustitvijo), pri sklepanju zdravih odnosov, v odnosih išče potrditev, bližino ali varnost pri partnerjih, pogosto starejših ali bolj samozavestnih. To pa ne pomeni, da je s tabo kaj narobe in da se to dogaja tudi pri tebi. Lahko pa razmisliš, kako tvoje izkušnje vplivajo na to, kako dojemaš bližino in odnose. Pomembno pa je, da se zavedaš, kaj iščeš v teh odnosih: ali te privlači človek kot oseba, ali bolj občutek varnosti, potrditve, pozornosti, ki jo ob njem čutiš. Ko to začneš prepoznavati, lahko tudi bolj zavestno izbiraš, komu dovoliš vstop v svoje življenje, s kom želiš imeti spolne odnose itd. Na tem mestu bi tebe želela povprašati, kaj ti trenutno občutiš, ko razmišljaš o teh stvareh, kakšno je tvoje mnenje (in ne mnenje tvojih vrstnikov)?
Tudi to, da te privlačijo t. i. »bad boysi«, je kar pogost pojav v najstništvu. Pogosto pritegne njihova samozavest, odločnost, občutek svobode – vse tisto, kar si morda sama želiš ali česa se učiš razvijati. Nič ni narobe, da te privlačijo takšni tipi, pomembno pa je, da si ob njih ne škoduješ in da znaš prepoznati, kdaj nekdo tvojih čustev ne spoštuje ali te izkorišča ter v teh primerih postaviš meje, s katerimi zavaruješ sebe.
Z leti se običajno okus in izbira partnerjev spreminjata. Ko rasteš, spoznavaš sebe, svoje meje, potrebe in vrednote – in s tem tudi bolj jasno vidiš, kaj v resnici iščeš v odnosu. Zato ni nujno, da te bodo vedno privlačili le starejši ali »problematični« fantje; veliko se bo spremenilo že s tvojim zorenjem in izkušnjami. Zelo pomembno je, da si se začela spraševati o sebi in iskati odgovore. To je najboljši korak k temu, da si zgradiš odnose, v katerih se boš počutila varno, spoštovano in ljubljeno – ne zato, ker bi kdo zapolnjeval praznino, ampak ker si se naučila imeti rada sebe. Če si želiš te stvari globlje raziskati, ti pogovor s strokovnjakom v živo (kot je npr. psiholog) lahko res pomaga. Sama si sicer na koncu omenila, da ne želiš, da te spominjamo na terapevte/psihologe – bi želela preveriti, kaj točno si imela pri tem v mislih? Imaš kakšne skrbi, pomisleke, morebiti že svoje (slabe) izkušnje?
Na koncu bi se rada dotaknila še tega, kar si zapisala o svoji spolni aktivnosti. S tem ni nič narobe, je pa zelo pomembno, da pri tem vedno poskrbiš za svojo varnost in zdravje. Če še nimaš izbranega ginekologa ali ginekologinje, je to prvi korak k temu. Prav tako je ključno, da v odnosih vedno jasno izraziš, kaj ti je prijetno in kaj ne, ter postaviš svoje. Nikoli ne pozabi, da si vredna ljubezni in spoštovanja, tako kot vsakdo drug.
Vesela bom, če nadaljujeva najin pogovor.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije