živjo. moji sosolci mi pravijo da sem nerodna in da skozi težim. moj sosolec samo da ga poklicem govori da mu tezim. imam sosolko ki ce se oblecem v stari modi me zacne izivat. nazadnje sem oblekla bluzo in je zacela da zgledam kot fant in da se neznam obleci. danes zjutraj sem si zelela obleci dolgo krilo a ko sem se spomnila kaj mi je pocela sem se premislila. zacela sem jokati in to je opazila mami ki mi je skusala potolaziti in me prepricati da sem to kar sem in to me je opogumilo. ce mami tega nebi opazila bi odsla v moji majici ki je ne nosim rada v solo.nevem kako naprej. aja pa v soli se bojim da bi šla pred tablo ker me je strah da bi se osmesila prad celim razredom. POMAGAJTE MI
HVALA
• Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Moram priznati, da sem ob branju pri sebi najprej pomislila: “Ja, dekle dobro razume čustva!” Ko se počutimo užaljene, je to zato, ker nas je nekdo prizadel ali nam naredil krivico. To je občutek, ki ga dobimo, ko nas nekdo prizadene ali poniža. Lahko se počutimo žalostne, jezne ali celo osamljene, ker se sprašujemo, zakaj bi nas nekdo želel prizadeti.
Upam si začeti s tem, da si daleč od tega, kar ti govorijo sošolci in da je normalno, da se počutiš užaljeno, nesprejeto in nesamozavestno zaradi njihovih komentarjev ter se raje sramežljivo umakneš. Grobe izjave resnično bolijo in tako vplivajo na tvoje počutje. Pomembno je, da se zavedaš, da nisi sama in da obstajajo načini, kako se spopasti s temi občutki.
Prvič, pomembno je, da verjameš vase in se zavedaš, da si krasna in popolna in edinstvena točno taka kot si. Imam občutek, da imaš tudi dober smisel za humor, ter da si zelo vztrajna. Berem tudi, da imaš v mami veliko podpore in veš, da se nanjo lahko zaneseš. Poslušaj jo, prav ima, ko ti rečen da ne smeš dovoliti, da te komentarji drugih spravijo do tega, da dvomiš o sebi. Vsak od nas je edinstven in poseben na svoj način, in to, kar te dela drugačno, je tisto, kar te dela posebno. In kdor je drugačen izstopa, in kdor izstopa bo opažen in deležen komentarjev. To je en tak začaran krog.
Pomembno je, da veš, da negativni komentarji drugih nikoli niso odsev resnice, ampak odražajo negotovost ali slabo počutje ljudi, ki jih izrekajo. Ljudje reagirajo na drugačne osebe na negativen način, takrat kadar se sami ne počutijo dovolj dobro v svoji koži. In veliko lažje je stresati slabo voljo na druge, kot se spopasti z idejo, da se sam slabo počutiš.
Kar zadeva situacijo, ki jo opisuješ, da te je strah iti pred tablo pa je tako, da je strah pred izpostavljenostjo pred razredom zelo običajen občutek. V resnici ne poznam mlade osebe, ki bi v tem uživala - če ti poznaš vsaj enega, ji prosim čestitaj v mojem imenu ????. Kadar se tako počutiš enostavno pomisli, da se vsi ljudje počutimo negotove, kadar smo izpostavljeni in kar vztrajno naprej, občutek ponavadi po nekaj trenutkih mine, ali ne? Če pa je tvoj stah pred izpostavljanje takšen, da vpliva na tvoje odgovore in slabša tvoje ustne ocene, pa bi bilo koristno, da se o tem pogovoriš s starši, učiteljico ali pa s svetovalno delavko v šoli. Lahko ti pomagajo pri premagovanju teh strahov in te podprejo, da boš bolj samozavestna.
Najpomembnejše pa je tole: ne pozabi, da imaš ljudi okoli sebe, ki te imajo radi in te podpirajo. Tvoja mama je že pokazala, da te vidi takšno, kot si. Poišči podporo pri svojih bližnjih, saj ti lahko pomagajo pri soočanju s težavami.
Zaupaj si, verjemi vase in si zapomni, da si enkratna, da imaš edinstvene lastnostmi in talente. Ne dovoli, da te negativni komentarji spravijo v dvom. Sčasoma boš vedno bolj samozavestna in se boš lažje spoprijela s težavami, ki se pojavljajo.
Tukaj ti pošiljam še eno uporabno tehniko, ki jo imenujemo tehnika preoblikovanja misli, ki jo največrat učim mlade, ki se oglasijo pri meni.
1. Prepoznaj negativne misli: ko se počutiš slabo zaradi komentarjev drugih ali zaradi svojih misli, se ustavi in prepoznaj, kaj ti gre po glavi. Povedala si že, da včasih pomisliš: "Nerodna sem," ali "Ne znam izbrati prave obleke."
2. Poišči dokaze je korak, ko razmisliš o tem, ali je to, kar razmišljaš, resnično. Ali obstajajo dejanski dokazi, da si res nerodna ali da ne znaš izbrati oblačil? Morda ugotoviš, da ni tako, kot se zdi.
3. Poišči nadomestne misli: namesto, da avtomatsko verjameš prvim negativnim mislim, ki se pojavijo ob komentarjih, poskusi razmisliti o stvareh na drug način. Na primer, namesto "Sem nerodna," si lahko rečeš: “Nisem popolna, a to je v redu, vsi smo kdaj pa kdaj nerodni." Namesto: "Ne znam izbrati obleke," si lahko misliš:  "Vsakdo ima svoj stil in moj je poseben na svoj način in meni to ustreza."
Namesto misli "Skozi težim," lahko poskusiš misel obrniti takole: "Sem vztrajna in ne bom obupala, tudi če se srečujem s težavami." Ali pa: "Zavzeto si prizadevam za svoje cilje in to je pomembno."
4. Vadi nove miselne vzorce: ni lahko spremeniti načina razmišljanja čez noč, zato je pomembno, da redno vadiš. Sčasoma boš opazila, da boš lažje mislila bolj pozitivno.
Poleg tega si lahko pomagaš še s tem, da se raje kot na druge osredotočiš na sebe, na svoje interese in hobije, ki te sprostijo in razvedrijo.
Pomembno je tudi, da se čim več pogovarjaš s svojimi starši, učitelji ali drugimi odraslimi, ki ti lahko pomagajo pri razumevanju in uporabi teh tehnik. S tem, ko boš premagovala težave boš dvigovala tudi svojo samozavest. Tudi tale odgovor lahko prebereta skupaj z mamo.
Držim pesti, da boš premagala svoje dvome in se čimprej počutila bolje.
Najlepši pozdrav,
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.
• užaljena sramežljivka
užaljena sramežljivka
hvala res mi veliko pomeni in tudi  k svetovalki hodim vsak petek