Pozdravljeni,
Sem učenec 9. razreda in imam težave z šolskim uspehom. Letos sem padu slovenščino in nisem uspel narediti 1. popravce in imam zdaj težavo doma z družino in upisom na srednjo šolo. Doma so mi vse uzeli in prepovedali zato da se bom celo poletje učil. Tole zle pišem na hitro preden mi še uzamejo telefon. Uglavnem po tem ko mi ni uspel popravec v 1. se usi doma name jezijo kako se mi neda učit in da lahk grem živet med cigane če mi ne uspe popravec Avgusta. Velikokrat sem že mislu u pomegu z doma ali samoumoru saj svet nebo opazil razlike brez mene. Enkrat ko se bojo razjezil name bo moja majhna nitka se pretrgala in no vsega konec. Moji starši so zelo strogi in jaz imam zelo velike težave z učenjem saj se nikoli nisem in nevem kako se. Imam 1 prijatelja ki me spodbuja naj delam kar se mi zdi najbolje, in to tudi delam. Upam da lahko razumete pod kakšnem pritiskom sem. Upam da vaš odgovor nebo prepozen. In ne moji starši me ne tepejo (še).
Haval da ste prebrali
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Dragi Ičo!
Skrbno sem prebrala tvoj zapis. Verjamem, da ni bilo lahko zbrati pogum in zapisati situacijo, v kateri si se znašel. Čestitam za pogum. Veseli me, da imaš podporo prijatelja, ki ti stoji ob strani in te podpira pri učenju.
Če najprej povzameva - iz tvojega zapisa je razvidno, da si zaključil 9. razred z enim popravnim izpitom iz slovenščine. V prvem roku nisi bil uspešen. Starši želijo, da se povsem posvetiš učenju, odločili so se, da ti odvzamejo telefon. Starše opredeljuješ kot stroge, sporočajo ti, da te bodo ob morebitnem neuspehu odslovili od doma. Razmišljaš, da bi pobegnil od doma, navajaš, da so prisotne tudi samomorilne misli.
Kaj narediti v takšni situaciji?
Razmišljajva skupaj. Spodletelo ti je pri slovenščini, pri ostalih predmetih si bil uspešen. Je res? Da. Iz tega lahko sklepava, da kljub temu, da zapišeš, da nimaš delovnih in učnih navad, temu ni povsem tako. Tudi to, da si pisal na svetovalnico, dokazuje, da si želiš pomoči in podpore, in si se pripravljen potruditi. Drži?
Ker si 9. razred, si tudi na prehodu v prvi letnik srednje šole. Ste s starši preverili ali te kljub popravnemu čaka mesto? V kolikor ni omejitve vpisa, ta verjetnost obstaja. V kolikor temu ni tako in je za program omejen vpis, pa je smiselno razmišljati o varianti B. Torej o drugem, morda sorodnem programu, in o načrtu, kako do cilja, ki si si ga verjetno postavil, priti po drugi poti. Še vedno imaš tu na voljo prepis tekom srednje šole na želeno (izbrano). Pot torej je in o njej je smiselno, da spregovoriš, v kolikor že nisi, s svetovalno delavko v osnovni šoli, četudi nisi več učenec šole.
Kako se pripraviti na popravni izpit? Poznati moraš minimalne standarde. Te poznaš? Potem pa sledi načrt dela za vsak dan. Tu ti je lahko v oporo prijatelj, verjamem, da ti bo lahko v pomoč tudi učiteljica, ki te je poučevala. Naredi si torej načrt - katero snov boš predelal v ponedeljek, torek itd., koliko časa boš namenil ponavljanju in to časovno opredeli npr. 3 ure na dan. V tem času poskušaj biti čim bolj zbran.
S starši se pogovori, da razumeš, da so žalostni, da jih je strah, a da tebi takšen način motiviranja ne koristi. Potrebuješ jih, da te podprejo, da se morda s tabo učijo oz. ponavljajo snov, da stopijo v kontakt z učiteljico, razrednikom in srednjo šolo, ki si jo izbral.
Jeza je prisotna pri tebi in pri njih. Neuspeh prinaša tudi to, in o tem govorite. V kolikor tega ne zmoreš sam, je kdo od odraslih, ki ti lahko pomaga v komunikaciji s starši?
Verjemi vase. Razmisli o svojih močeh, kako si že v preteklosti reševal težave. Na To sem jaz si poglej tudi prispevke o tehnikah sproščanja. Poskusi tudi ohranjati rutino spanja in dobrega prehranjevanja.
Predlagam, da se še oglasiš.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja