Ojla,
skratka, kot ste prebrali ze v naslovu...ne gre se o kreganju med mano in njim ampak o kreganju med njim in sosedi. Včasih smo se vsi druzli in meli fajn, zdej pa ga dobesedno vsaka majhna stvar zmoti in posledicno naso celo druzino nihce niti pozdravi vec ne. Pocutim se kot en bebec ko pozdravim svoje sosede in me niti pogledajo ne. Zgornji sosed zvecir ko se shladi, vozi z lucko na kolesu v krogih po dvoriscu, no njega je tista lucka zmotila, ces da je svetil k nam da vidi kaj delamo....nevem no...pocutim se krivo v njegovem imenu....kako nej se ne pocutim kriva...
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
kot razumem iz tvojega zapisa, se tvoj oče v odnosu s sosedi hitro razburi, kar je privedlo do slabih medsoseskih odnosov. Posledično »trpi« ugled celotne družine, saj niti tebe sosedje več ne pozdravijo, zaradi česar se počutiš slabo in celo krivo.
Krivdo občutimo, ko ocenimo, da smo s svojim ravnanjem neupravičeno povzročili škodo in neprijetna občutja pri drugem. Njena funkcija je, da nas motivira, da popravimo škodo, izrazimo sočustvovanje z oškodovanim in da s kaznovanjem samega sebe spremenimo vedenje, ki je pripeljalo do škodljivih posledic. Tako je občutenje krivde povezano z učenjem in s pozitivnim preoblikovanjem osebnosti. Ti ne občutiš krivde zaradi lastnega vedenja, pač pa zaradi očetovega, torej občutiš krivdo za nekaj, kar je zunaj območja tvoje odgovornosti, oziroma za nekaj, nad čimer nimaš nadzora. Kljub vsemu te krivda vodi k iskanju rešitev za nastalo situacijo.
Pohvalno se mi zdi, da sosede kljub vsemu še vedno pozdraviš, tudi če te po tem niti ne pogledajo. Ne moreš kaj dosti vplivati na to, kako se vede tvoj oče, lahko pa vplivaš na to, kak vtis daješ ti. Poskušaj se mentalno ločiti od očeta v smislu, da očetova dejanja in odgovornost zanje ločiš od svojih. Ti si odgovorna za svoja dejanja, med tem ko je oče odgovoren zase. Največ kar lahko storiš je, da si do sosedov prijazna in daješ s tem očetu zgled. Osredotoči se nato, kak odnos imaš oziroma boš imela ti s sosedi in ne toliko na to, kak odnos ima s sosedi tvoj oče. Kaj lahko ti storiš, da bo (vsaj tvoj) odnos s sosedi boljši? To, da ima slab odnos s sosedi tvoj oče, še ne pomeni nujno tudi, da moraš tak odnos z njimi imeti tudi ti. Čeprav je družina neka celota, je vseeno sestavljena iz posameznikov, ki se lahko odzivajo različno.
Si sicer o svojem doživljanju že govorila z očetom? Morda je tudi sam obremenjen in svojih stisk ne zna razrešiti sam, kar posledično prenaša na druge. Kot nek obrambni mehanizem. Morda ga lahko poskusiš bolje razumeti, mu prisluhniti, morda celo pomagati razumeti kake konfliktne situacije. Pomembno je, da ga ne kritiziraš, pač pa zgolj izraziš skrb. Lahko ga tudi opomniš, kako fino ste se imeli nekoč in ga spodbudiš k razmišljanju o tem, kaj se je spremenilo.
Vsak je odgovoren le za svoja dejanja, zato te spodbujam, da premisliš, kako lahko ti izboljšaš svoj odnos s sosedi. Mislim, da si na pravi poti. Že vljuden pozdrav in prijazen nasmeh premikata gore, zato le pogumno naprej.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije