Živijo ne vem če je to ful resna situacija ampak sem vseeno malo zaskrbljena. Moj oče je drugač odličen oče. Vedno se ukvarja z družino. MA pa težave recimo mojo mamo je varal in to med njenimi 3 nosečnostmi. Žalostno pa je da ona ve že skos Samo kregala sta se nista pa šla narazen. Mami je htela ampak je ostala zaradi nas otrok. Moja mami je drugače noro dobra mami. No tukaj pa nastopi moj problem oče me skos otipavanje oz. poskuša. Nič resnega se še ni zgodilo. To se dogaja že od mojega 7 leta zdaj pa bom kmalu 13. Res mi ni všeč in to sem mu povedala. Mami pa si nisem upala. Povedala sm še babici in moji naj prijateljici obema noro zaupam. Strah me je. Imam še brata ki je 10 in sestro ki je 4. Kaj če bo ko bo zrasla otipaval še njo? Ne bom več zdržala. Moj brat je včasih kr zapostavljen. Upam da nism naredla prevlke drame. Se pravi moje vprašanje kaj naj storim?Hvala vnaprej.
Ar
Arči
Mislim, da je opisano zelo resna situacija. In prav je, da si zaskrbljena.
Ne razumem, da pišeš, da je oče odličen. Moje mnenje je, da takšen človek v nobenem pogledu, ne more biti odličen oče. Jaz bi dejal, da gre za sprevrženo osebo. Povedala si mu naj te pusti pri miru, vendar on nadaljuje s svojimi sprevrženimi dejanji.
Zakaj nisi povedala še mami? Tvojemu pokvarjenemu očetu pa zagrozi, da ga boš, v primeru, da se te samo še enkrat dotakne, prijavila policiji. Ali pa svtovalki v šoli. Moj nasvet je, da se ne pustiš več otipavati in to mu jasno glasno povej. Ne boj se ničesar, ti nisi kriva. Kriv je v vsakem pogledu tvoj oče. Če ga ne boste ustavili se bo zagotovo lotil še sestre, če se je že ni, morda tudi brata.
Praviš, da si povedala babici. In ona kar molči in ne vidi ničesar spornega v ravnanju tvojega očeta? Mislim, da bi v tem primeru lahko sokrivde okrivili tudi babico.
Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ne moreš reševati težave tvojih dveh staršev, lahko pa rešuješ težavo neprimernega ravnanja tvojega očeta. Otipavanje je vrsta spolnega nasilja, ki je kaznivo dejanje in je preganjano.
Povej mami, kar se ti dogaja. V kolikor te ne bo slišala, se zaupaj osebni zdravnici ali šolski svetovalni delavki. Očeta mora nekdo ustaviti in to se ne zgodi dokler se jasno in glasno tega ne ubesedi. Ne išči krivde v sebi, ker je ni in ne išči opravičil v očetovem vedenju, ker ni opravičila za takšna ravnanja.
Upamo, da smo ti bili kaj v pomoč. Če bi želela še karkoli nam piši.
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka
Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena zaskrbljena,
Naj ti najprej zagotovim, da nisi naredila prevelike drame in da imaš pravilen občutek, da moraš ukrepati. Poslušaj strah, ki ga omenjaš, ne občutiš ga brez razloga. Razumem, da imaš svoje starše rada, hkrati pa počneta stvari (še posebej oče), ki ti res niso všeč in ki te lahko zelo ranijo. Zaradi tega si verjetno precej zmedena in ne veš čisto, kaj si misliti in kako se počutiti. Mogoče ti bo lažje zaupati svojim neprijetnim občutkom in se zavarovati pred očetovim vedenjem, če si v svoji situaciji predstavljaš tvojega brata ali sestro. Če bi se to dogajalo njima, bi verjetno bila brez dvomov, da ne glede na to, kako odličen je tvoj oče, to, kar počne, ni prav in se mora končati. Omenila si, da te je tudi zares strah, da bi oče otipaval tudi tvojo mlajšo sestro ali brata. Kako bi se počutila, če bi se to zgodilo? Predstavljam si, da bi se ti zdelo nedopustno. Popolnoma enako nedopustno je, da se to dogaja tebi.
Kot so ti predlagali že drugi na tem forumu, je nujno, da dogajanje v družini, še posebej otipavanje očeta in tvoj strah, da bi stopnjeval svoje vedenje ali pa otipaval tudi sestro ali brata, poveš odrasli osebi. Ne glede na to, kako dober je do družine tvoj oče sicer, ti lahko njegovo prestopanje mej pusti hude posledice. Zelo pomembno je, da se ta dinamika konča in da se o tem, kaj se je že zgodilo, pogovoriš z nevtralno in kompetentno osebo. Napisala si, da si sicer že zaupala babici in najboljši prijateljici. Dobro je, da si to naredila. Mi mogoče lahko zaupaš, kako je reagirala babica? Ti je verjela? Je konfrontirala očeta? Razumem tudi, da si o očetovem otipavanju ne upaš spregovoriti z mamo. Mi lahko bolj podrobno poveš, kaj vse so razlogi, da te ji je strah zaupati? Meniš, da je možno, da bi se odločila »pogledati stran«, kot je to naredila z očetovim varanjem? Zanima me tudi, če je v tvojem okolju še kakšna druga oseba, do katere bi lahko šla? Mogoče tudi nekdo, ki ni družinski član. V mislih imam šolsko svetovalno službo, osebno zdravnico, razredničarko, starše prijateljev? Mislim, da je nujno, da svojo stisko zaupaš še eni odrasli osebi. Glede na to, da se bojiš zaupati mami, se mi zdi dobra strategija, da najprej poveš osebi, ki je za to usposobljena (npr. šolski svetovalni delavki), ki te bo lahko podprla pri tem, da poveš mami in če boš želela, bila takrat ob tebi.
Vesela bom, če mi boš odgovorila na moja vprašanja. Če boš želela, mi lahko tudi postaviš dodatna vprašanja, bolj podrobno razložiš svoje strahove in čustva, me popraviš, če sem kaj narobe razumela, itd. Za konec bi rada še enkrat poudarila, da nisi naredila čisto nobene drame in da sem močnega mnenja, da stiske, v kateri si, ne smeš ignorirati.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije