Zdravo pisem vam ker bi rabila njuno vas nasvet in pomoc. Uglavnem jaz in moj fant sva skupi za 5 mescou in je blo do 3 mesca use uredu ampk sva se pol v 4 mescu skori usak dan kregala zato ker so me zmotile male malenkosti. Moj mi je proti koncu mesca reku da mu ni usec da toliko overthinkam kao da mu ne zaupam ampk jaz sm mu rekla da je to moja najdaljsa veza in da se porbavam biti boljsa in ne overthikat. Uceri sva se pa tt spicla ker mi je en teden pred tem govoru da k eni soslki ne bo su na 18 pol jo je pa od nje mama prosila ce pride spilat in sm pozrla to ampk kljub temu sprasevala zkj je reku eno dela pa drugo pac vem da se plani spremenijo in use sam to kar je reku me je sorkialo pa tt to da sta koelga ze uso srednjo solo toren 4 leta. Skupi bota tt plesala na maturancu in sem rekla da lahko sam pol sm zadnje case zacela razmisljat kaj ce mi ga bo spelala kaj ce bo skus sem se najhujse sprasevala in overthinkala. Uceri pa je blo tt to da mi je poslal snap in mi ni povedal da je su k njej se z eno kolegico na obisk k tej sosolki in pol sm bla jezna da mi ni povedu in tt klicala sem ga 10krat. Pol ko je prsu domou je reku da mu ne zaupam in tt s sosolko in drugimi se je menu o men in  reku da precec ovwrthinkam in si delam fake secnarije. Jaz sem ga ze na zacetku veze prosila naj mi pomaga s tem sam zdj je reku da ce ne bom tega sprmenila da bo biu drugacen do mene in nvm kaj naj. In zdaj bi vas rada uprasala kako v  vezi naj neham overthikat in na splosno? Pa tudi ali sem u pravi vezi ce se to dogaja??
Hvala za v naprej
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
Iz tvojega zapisa je moč začutiti, da ti je do fanta iskreno mar in da si želiš sproščene, mirne in varne zveze, v kateri bi se počutila sprejeto in razumljeno. Ker gre za tvojo najdaljšo zvezo do zdaj, je normalno, da se občasno srečuješ z dvomi, negotovostjo in notranjo napetostjo. Takšni občutki lahko vodijo tudi do »overthinkinga«.
Overthinking se redko pojavi sam od sebe. Pogosto izhaja iz notranjih strahov, kot sta strah pred izgubo bližnje osebe ali občutek, da nismo dovolj dobri. Ko se znajdemo v nejasnih situacijah, se ti strahovi lahko okrepijo, začnemo bolj intenzivno razmišljati, spraševati se in sestavljati različne scenarije v glavi. Čeprav to počnemo z namenom pomiritve, pa se velikokrat zgodi ravno obratno – misli nas lahko le še bolj prestrašijo ali zmedejo.
V primeru, ko je tvoj fant obiskal sošolko, ni šlo zgolj za dejanje samo po sebi, temveč predvsem to, da ti prej ni povedal, kaj se dogaja. Povsem človeško je, da te je to prizadelo. Iz tod izhaja tudi večkratno klicanje – ne iz želje po konfliktu temveč potrebe po občutku, da je vse v redu.
Omenil ti je tudi, da bo do tebe drugačen, če se ne boš spremenila. V zdravem odnosu se ljudje trudijo rasti skupaj. To ne pomeni, da eden nima pravice povedati, kaj ga moti, a pomeni tudi, da oba iščeta načine, kako si biti v oporo in skupaj graditi zaupanje. Če imaš občutek, da moraš svoje doživljanje potlačiti, da ne bi izgubila zveze, je to znak, da morda trenutno nisi v okolju, ki ti dalje zadostno mero varnosti in podpore.
Sem spada tudi tvoje vprašanje, ali si v pravi zvezi. »Prava« zveza ni zveza brez konfliktov, ampak zveza, v kateri se po pogovoru počutiš bolj razumljeno in ne manj vredno ali krivo. Pomisli, kako se ob njemu počutiš običajno: ali lahko to, kar si, ali pa imaš občutek, da moraš stalno paziti, kako boš reagirala?
Glede te sošolke, s katero bo plesal na maturantskem plesu, je tvoj strah razumljiv, a je ključno zaupanje v njega in ne v njo. Če ti je zvest in te spoštuje, ti ga nihče ne more »speljat«. Če pa bi se zgodilo kaj drugega, pa to pove več o njegovih odločitvah in vrednotah kot o tebi.
Pomembno je, da si zapomniš, da so tvoji občutki pomembni in upravičeni. Zdrava in spoštljiva zveza, v kateri se boš počutila varno, sprejeto in slišano, hkrati omogoča prostor za osebno rast ter gradnjo zaupanja.
Še naprej sem ti na voljo v primeru vprašanj, dilem ali če bi se zgolj želela pogovarjati.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)