Živjo sem Jaka, rad imam nogomet in bi rad postal profesionalni nogomataš. Ampak se mi zdi da nimam možnosti saj se mi zdi da sem že prestar da bi kaj postal in da živim v premajhni državi pomagaj mi prosim?. ????
Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Živjo, Jaka!
Najprej – kako to misliš, da si pri 13 letih prestar? Pri 13 letih zagotovo nisi prestar, da bi postal dober nogometaš. Pravzaprav imaš pred sabo še veliko časa za učenje, trening in razvoj. Pri mladih nogometaših se sposobnosti in napredek razvijajo zelo različno in pri tvojih letih še zdaleč ni mogoče vedeti, kako daleč lahko prideš.
Profesionalni nogomet je sicer zelo tekmovalen in do njega pride le majhen delež igralcev. Pomembni so kakovosten trening, vztrajnost, razvoj nogometnih in telesnih sposobnosti, pa tudi priložnosti in okoliščine. Zato se ne primerjaj s tem, kdaj je komu drugemu uspelo. Vsak igralec ima svojo pot.
Tudi to, da živiš v majhni državi, ni razlog, da odnehaš. Če boš napredoval in boš nekoč dovolj dober, se lahko pojavijo različne priložnosti tudi zunaj Slovenije. Ampak tega ti danes ni treba rešiti.
Ko si rečeš “Prestar sem, živim v premajhni državi in nimam možnosti, da mi uspe,” se vprašaj: “Ali je to dejstvo ali je to samo misel, ki mi govori, da nima smisla poskusiti?”
Poskusiva pogledati tvoje razmišljanje še s pomočjo ABC tehnike:
A – Aktivirajoči dogodek: razmišljaš o svoji želji, da bi nekoč postal profesionalni nogometaš.
B – Misel oziroma prepričanje: “Prestar sem. Živim v premajhni državi. Nimam možnosti, da mi uspe.”
C – Posledica: zaradi teh misli se lahko počutiš žalostnega, razočaranega ali brez volje. Morda se ti začne zdeti, da nima smisla toliko trenirati.
Zdaj preveri svojo misel: Je res mogoče vedeti, da nimaš možnosti? Ne. Nihče pri 13 letih ne more vedeti, kako se bo njegova nogometna pot razvila. Bolj koristna in realna misel bi bila:
“Ne vem še, ali bom postal profesionalni nogometaš. Pri 13 letih tega tudi še ne rabim vedeti. Lahko pa treniram, se učim, napredujem in naredim vse, kar je trenutno v moji moči.”
Tvoja naloga trenutno ni, da že danes veš, kako se bo končala tvoja nogometna zgodba. Tvoja naloga je naslednji korak. Zato se namesto »Ali bom nekoč profesionalni nogometaš?« vprašaj: “Kaj lahko naredim danes, da bom čez eno leto boljši nogometaš, kot sem danes?”
In še nekaj: ne odloči se pri 13 letih, da nimaš možnosti. Daj si možnost, da poskusiš.
Navijam zate! ⚽:)
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.