Včeraj ko sem hodil mimo sobe mojega mlajšega brata sem opazil da so bila vrata malo odprta in sem malo pogledal v sobo in sem videl mojega mlajšega brata kako si ga drka. Star je komaj 9. Tega nisem povedal nobenemu niti njemu.
Ali je to normalno za njegovo starost, saj sploh še ni v puberteti?
hvala za odgovor
• ne
nekdo262681628
Zdravo!
Masturbiranje je pri otrocih precej pogosto, se pa o tem zelo malo govori, ker je tabu tema. Dokler gre samo za samozadovoljevanje in to počne sam v privatnem prostoru in ga ne ovira pri opravljanju drugih dejavnosti, to ni narobe ali škodljivo ne glede na njegovo starost.
Si pa lahko morda malo bolj pozoren, da vidiš, če tvoj brat morda kdaj tudi gleda kakšno pornografsko vsebino - to pa za njegovo starost ni primerno in lahko vodi v neprimerno vedenje ali druge težave.
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
verjamem, da je držanje takšnih informacij zase lahko velika skrb, zato sem vesela, da si se obrnil na nas. Praviš torej, da si opazil svojega mlajšega brata pri samozadovoljevanju. Če sem prav razumela, te pri tem zanima ali je pri devetih letih za to premlad.
Res, da večina posameznikov vstopi v puberteto okoli 11. leta, kljub temu pa smo si ljudje pri tem različni. Nekateri vanjo stopim prej, drugi kasneje. Zato je povsem mogoče, da je tvoj brat že vstopil v obdobje pubertete. Kot verjetno veš, je za to obdobje značilno tudi spolno dozorevanje, katerega značilnost je tudi povečano zanimanje za raziskovanje lastnega telesa, oziroma samozadovoljevanje. Kljub temu pa je razumljivo, da te skrbi za mlajšega brata. Dokler se samozadovoljuje v intimnem prostoru kot je njegova soba in ga to ne ovira v vsakdanjem žviljenju ni večje potrebe po skrbi. Verjamem pa, da je lahko to zate zelo obremenjujoče, zato se lahko zaupaš tudi staršem ali starejši osebi v družini, da ne nosiš bremena skrbi sam. V kolikor želiš pa mi lahko svoje skrbi še malo bolj podrobno opišeš. Razmisliš lahko kaj točno te v tej situaciji skrbi.
Upam, da je ta odgovor pomagal omiliti tvoje skrbi, v kolikor imaš še dodatna vprašanja, pa nam lahko brez odlašanja pišeš.
Lepo bodi,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)