Pozdravljeni,
mene zanima če je možno, da mi pri 15-ih že rastejo modrostni zobje? Bom pojasnil: od ponedeljka(1.6) zjutraj imam bolečine na obeh straneh ustne votline- zadaj za sedmicami, a le na zgornji polovici čeljusti. Imel sem že pred kratkim vneto dlesen na drugem mestu in me ni niti približno tako bolelo. Tako da me zanima, če je možno in koliko časa traja, da bolečina popusti, ter ali je to sploh normalno, glede na to da modrostni zoblje zrastejo v povprečju med 17 in 25 letom.
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Janko,
pri 15 letih lahko začnejo izraščati modrostni zobje, čeprav je to nekoliko prej od povprečja. Bolečina v zadnjem delu zgornje čeljusti je lahko povezana s tem, vendar ni edina možnost, saj so lahko vzroki tudi vnetje dlesni, razdražena sluznica, napetost čeljusti zaradi stiskanja zob ali redkeje tudi sinusi.
Blaga bolečina ali pritisk je normalen pri izraščanju in lahko traja nekaj dni ali tednov. Če je bolečina močnejša (se pojavi oteklina, vročina, težave pri odpiranju ust ali požiranju), se slabša ali traja dlje časa, je priporočljiv pregled pri zobozdravniku, ki bo na osnovi pregleda natančno določil razlog bolečine.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.