Pozdravljeni,
zanima me kako dolgo traja odstranitev modrostnega zoba, ki se ni izrastel.
Posega me je zelo strah, saj mi je bilo grozno ze, ko so mi izpulili izrascen modrostni zob. Termin sem ze trikrat prestavila, ker me je res prevec strah in nevem kaj naj naredim, da mi bo lazje.
Zanima me tudi kako dolgo traja okrevanje.
lep pozdrav
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
svetujem, da si pred posegom pripraviš čaj za pomiritev. Sam poseg je sicer zelo podoben posegu odstranitve izraščenega zoba. Razlika je le v tem, da bodo malenkost prerezali dlesen zaradi pristopa do impaktirane osmice. Morda bo celoten postopek še hitrejši, saj je poseg v veliki meri odvisen od samega položaja zoba. Okrevanje je zelo individualno. V prvih nekaj dneh je pri nekaterih osebah (vsekakor pa ne pri vseh) lahko prisotna manjša oteklina, ki se ublaži z obkladki. Celjenje rane pa traja dlje, približno 2 do 3 tedne in v tem času je lahko prisotna tudi bolečina. V takih primerih se svetuje uporaba protibolečinskih tablet, ki ne vplivajo na strjevanje krvi. Naj te ne bo strah. Zobozdravniki smo za to dobro usposobljeni, predvsem pa tisti, ki so se še dodatno izobraževali za izvajanje ekstrakcij zob. Prav tako se redno uporablja anestezija, ki preprečuje občutek bolečine med posegom. Prepričana sem, da bo vse vredu!
Morda še nekaj napotkov po posegu:
• rano ne izpiraj,
• ustna higiena naj bo enaka kot do sedaj, in sicer vsaj 2x na dan si ščetkaj zobe, a bodi previdna oz. nežnejša v predelu, kjer bo izveden poseg
• v prvih 2-3 nevih po posegu se prehranjuj z mlačno ali hladno pripravljeno hrano, ki naj bo mehka, - odsvetuje se večja fizična aktivnost, alkohol in kajenje, saj lahko zelo vplivajo na potek celjenja rane,
• v primeru, da bi se pojavila huda bolečina, ki traja dlje od 3 dni, kot na primer krvavitev, vnetje, vročina, se obrni na zobozdravnika.
Lep pozdrav,
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.