Vem da se bo to veliko osebam zdaj zdelo nepotrebno ampak me zanima.
Imam eno prijateljico, no v glavnem zdaj jo res veliko vidim.
Zanima me pa, vem da ima spolne odnose(stara je 17) nevem ničesar glede zaščite itd. Enino kar zdaj opažam je da zadnjih par dni brez posebnega razloga hodi res pogosto na stranišče. Zato pa sem prišla na idejo da bi vam napisala za znake nosečnosti. Če prijateljici nosečnost samo omenim na obrazu dobi skoraj rahlo jezen obraz, pravi pa da zdaj ne želi še imeti otrok. Samo skrbi me ter pravtako zanima. Jaz pa je nemorem v nič prisilit samo pomagala bi ji rada. Vem da so to njene osebne stvari in odločitve ne zdi pa se mi narobe, da vas pač vprašam.
Hvala za odgovore vnaprej!
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala. Priporočam ti, da se poskusiš s prijateljico iskreno pogovoriti o njenih ljubezenskih razmerjih. Prepričana sem, da si želi o njih razpravljati s prijateljico, čeprav jo je mogoče strah ali pa ji je nerodno začeti pogovor. Če bi bila na tvojem mestu, bi se izogibala prehitremu sklepanju na nosečnost, saj iz tako skopih informacij težko karkoli zagotovo zaključimo. Razlogov za pogosto obiskovanje stranišča je mnogo, nosečnost je le eden od njih.
Ko se pogovarjata o njenih ljubezenskih razmerjih, jo lahko povprašaš tudi o spolnosti in katero zaščito uporablja. Vprašanja lahko postaviš tako, da bo izgledalo kot da iščeš nasvet. Poskusi se izogniti prehitremu sklepanju in obtoževanju. Če je tvoja prijateljica zares noseča, bo potrebovala nekoga, ki se mu lahko zaupa in ki je ne bo obsojal. Pokaži ji, da ti lahko zaupa in da si na njeni strani. Verjamem, da bo potem morebitno stisko delila s tabo.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (un)