Zdravo, rada bi se iz povedala za nekaj izpred 4 let. Ko sem bila stara 9-12 sem imela prijateljico, ki je imela mlajšega brata za 3 leti. Ta brat se me je velikokrat dotikal neprimerno čeprav sem mu rekla naj neha in Probala iti stran. Ko sem povedala moji prijateljici se ji je zdelo smešno a mene je pa zelo prizadelo.Nevem kako naj se počutim glede tega in kaj narediti, saj je bil mlajši od mene in sem očitno sama kriva.
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Draga Mimi!
Kar se ti je zgodilo, je bilo spolno nadlegovanje. Nekdo se je brez tvojega dovoljenja in kljub tvojemu jasnemu »ne« dotikal tvojega telesa. Tvoje telo je samo tvoje in nihče (ne glede na spol in starost) se te ne sme dotikati, če ti tega ne dovoliš ali če ti je neprijetno. Mogoče ti je težko slišati besede »spolno nadlegovanje«, ampak menim, da ti bo soočanje z resnico dalo notranjo moč, da se boš postavila zase.
Pišeš, da si bila stara od 9 do 12, prijateljičin brat pa je bil tri leta mlajši. In da zato meniš, da si bila sama kriva. Nisi bila kriva oz. odgovorna za njegovo vedenje. Vsak je odgovoren za svoje vedenje. Ti si se zelo pogumno in odločno postavila zase in rekla, da naj neha in si poskušala oditi proč. On je bil tisti, ki se je odločil, da se te bo neprimerno dotikal in da tvojega »ne« ne bo upošteval. Ne vemo, zakaj se je tako odločil. Tudi ni pomembno, da je bil mlajši od tebe. Vsi ljudje ne glede na starost in spol moramo spoštljivo ravnati drug z drugim. On je bil tisti, ki je ravnal napačno - te je nadlegoval. Razumem, da se čutiš krivo, ker si bila starejša od njega, ampak odloži te občutke krivde, saj te samo ovirajo na poti celjenja.Ti si pravilno odreagirala, postavila si mejo ter nato tudi povedala prijateljici in sedaj si se po pomoč obrnila še na našo spletno svetovalnico. Žal mi je, da tvoja prijateljica ni resno vzela tvoje stiske in se ji je zdelo smešno. Ne vemo, zakaj se je tako odzvala, a žal včasih tudi prijatelji ne razumejo stisk. Zato je dobro, da iščeš podporo drugje oz. toliko časa, da jo najdeš. Mogoče imaš sedaj nove prijateljice in jim lahko poveš o svoji izkušnji spolnega nadlegovanja in ti bodo lahko nudile podporo. Mogoče se je tudi njim kaj podobnega zgodilo. Če imaš dober odnos s svojimi starši ali drugimi sorodniki (npr. mamo, babico, teto, sestrično), se lahko obrneš tudi nanje.
Pomembno se mi zdi, da se ti zavedaš, da nisi kriva oz. odgovorna za vedenje drugih ljudi. Če se drugi do tebe neprimerno vedejo, je vse, kar lahko narediš, da izbereš odziv, ki bo tebe zavaroval in ki ne bo poslabšal situacije. Da se znaš postaviti zase, je zelo koristna življenjska večina. Pomembno se mi zdi tudi, da svoja čustva resno vzameš (če čutiš, da ti je neprijetno, si v stiski, si prizadeta, te je strah itn.), saj je ena od nalog čustev tudi to, da te opozarjajo, kadar si v nevarnosti. Pomembno pa je tudi, da v stiski nisi sama, da si najdeš oporo pri prijateljih ter odraslih osebah, ki jim lahko zaupaš.
Več o nasilju in kako reagirati si lahko prebereš tukaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/druzina-prijatelji-in-vrstniki/?topic=19Srečno!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja