Pocutim se takot da gledam svoje zivljnje ne da ga zivim. Takod da vse kar se zgodi ni realno. Obcasno slisim glasove ki jih lahko opisem ko se pogovarjas sam s sabo samo da pridejo nepričakovano in jih nemores kontrolirati. Niso mi rekli nicesar nevernega in imago glas moje učiteljice ali sosolca/ke. Potem obcasno razmisljam da je vse to samo nek preiskus. Da so moji starši igralci in vojne niso resnicne ampak zaigrane zato da preiskusijo mojo moral in voljo do zivljenja v svetu kjer se med seboj ubjamo.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si opisala, da se ti zdi, da opazuješ svoje življenje in ga ne živiš dejansko, da se ti zdi, da nič ni resnično, ampak morda samo nek preizkus. Prav tako si povedala, da občasno slišiš glasove, vendar ti niso povedali nič nevarnega.
Kar opisuješ v svojem sporočilu je zahtevalo veliko poguma, zato se ti zahvaljujem, da si se obrnila na nas. Verjamem, da takšni občutki niso prijetni in si zato zaskrbljena. Občutek, da samo gledaš svoje življenje in ga ne dejansko živiš, je lahko nekaj, kar marsikdo občasno doživlja, a kljub temu, če takšen občutek vztraja dalj časa, te lahko začne skrbeti, ali so namere ostalih resnične in zato težko zaupaš drugim. Takšno doživljanje sveta pa je lahko zelo utrujajoče in te ovira pri tvojem vsakdanjem življenju. Podobno velja tudi za glasove, ki si povedala, da jih občasno slišiš. V kolikor gre za občutek notranjega pogovora ali pa podoživljanje pogovorov s sošolci ali učitelji oziroma predstavljanje, kaj bi se lahko zgodilo, je to nekaj, kar doživlja vsak izmed nas. Kljub temu pa je slišanje glasov lahko tudi razlog za skrb, zato bi te prosila, če mi poskusiš bolj podrobno opisati glasove, ki jih slišiš. Kako zvenijo? Kaj ti govorijo?
V sporočilu si kar podrobno opisala svoje doživljanje, vendar me prav tako zanima, kdaj se pojavlja to, kar opisuješ. Ali je ta občutek, da tvoje življenje in dogodki v njem niso resnični, prisoten ves čas? Pa tudi od kdaj se ti zdi, da doživljaš stvari na takšen način? Ali se je v bližnji preteklosti zgodil kakšen dogodek, ki bi ga lahko povezala s takšnim doživljanjem?
Zanima me tudi, ali si o svojem doživljanju že govorila s kom - morda starši, prijatelji ali pa svetovalno delavko na šoli? Bilo bi dobro, da svoje občutke podeliš s kom v svoji bližini tudi v živo. V kolikor se bodo takšni občutki nadaljevali, pa bi bilo dobro, da poiščeš tudi strokovno pomoč. Oglasiš se lahko pri svojem osebnem zdravniku, ki te bo usmeril do ustreznih strokovnjakov, ki bodo nato lahko ugotovili, kaj se dogaja in kako bi ti lahko pomagali. Obrneš se lahko tudi na bližnji Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, obisk katerih je brezplačen in zanje ne potrebuješ napotnice.
Vesela bi bila tvojega odgovora in upam, da ti bodo bližnji pomagali bolje razumeti tvoje doživljanje in poiskati pomoč.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja