Pozdrav,
kot je že razvidno iz naslova imam občutek kot da imam neke občutke za mojega bestfrienda although imam še upanje s eno punco (ja bisexual sem) čeprav ji še vedno nisem všeč (všeč sem ji kot prijateljica).
je pa težava v tem da hoče moj bestfriend da mu pomagam jaz najti punco zanj, a mu ne morem povedati tega, ker ne vem kako bi se odzval.
kaj naj naredim in če je tista punca single ne vem kaj bo potem...?
metulj
• Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Rada bi se ti zahvalila, ker si nam pisala. Čutim, da si v res zapleteni situaciji, kjer se prepleta več stvari hkrati: tvoji občutki do najboljšega prijatelja, simpatija do punce in hkrati odnos, ki ga imaš z obema. In čisto razumljivo je, če si zmedena glede tega kaj čutiš in kaj naj narediš.
Če sem prav razumela, imaš občutek, da razvijaš čustva do svojega najboljšega prijatelja. Ki pa te prosi, da mu pomagaš najti punco, kar te postavlja v še bolj neprijetno situacijo. Hkrati pa že imaš čustva oz. simpatijo do določene punce in imaš še upanje, da se odnos med vama razvije. Čeprav veš, da te trenutno vidi samo kot prijateljico.
Mogoče bi se tukaj lahko ustavila, saj se mi zdi kot da si razpeta med dve osebi, in mogoče niti sama še ne veš točno, kaj oz. katerega si pravzaprav želiš. In to je popolnoma v redu. Ni nujno, da imaš takoj jasen odgovor. Včasih imamo lahko občutke do več oseb hkrati, sploh v obdobju, ko še raziskujemo sebe in odnose. Morda bi ti pri tej razpetosti pomagalo, da se vprašaš naslednje. Si želiš dejansko biti v odnosu z enim od njiju, ali ti je trenutno bolj pomembna bližina, pozornost, občutek povezanosti na splošno z obema? Kako bi si predstavljala idealno situacijo – če bi lahko izbrala brez strahu pred posledicami? Se ti zdi, da čakaš, da se nekaj zgodi (npr. da punca spremeni mnenje), ali bi si želela sama narediti kak korak?
Spodbujam te, da tudi razmisliš zase, kako bi opisala svoje občutke do najboljšega prijatelja. Gre bolj za zaljubljenost, privlačnost, navezanost ali mogoče nekaj vmes? Se ti zdi, da so ti občutki stalni ali pridejo bolj v določenih trenutkih? In kako se počutiš, ko si z njim, sproščeno, malo nervozno, ljubosumno, ko omenja druge punce? Podobno se lahko vprašaš tudi glede punce. Kaj te pri njej najbolj pritegne in kaj ti daje upanje? Kako se počutiš ob njej v primerjavi z najboljšim prijateljem?
Kar se tiče situacije z najboljšim prijateljem, je res težko biti v vlogi, kjer naj bi mu pomagala iskati punco, hkrati pa sama nisi čisto “nevtralna”. Popolnoma razumljivo je, da ti to ni prijetno. Morda ni nujno, da mu takoj poveš vse o svojih občutkih, če se na to še ne počutiš pripravljeno. Lahko pa razmisliš, ali bi mu vsaj postavila neko mejo. Na primer, da mu poveš, da mu pri tem (iskanju punce) ne moreš toliko pomagati, ker ti je to neprijetno. Tudi to je čisto okej. Mogoče bi se tukaj lahko vprašala še, kaj bi se zgodilo zate, če bi on začel hoditi z neko punco? Kako bi se ob tem počutila? Bi te to prizadelo, bi bila ljubosumna, ali bi ti bilo v redu? To ti lahko veliko pove o tem, kako močni so tvoji občutki do njega. Zanima me tudi, kaj te pri tem najbolj skrbi, njegova reakcija, možnost, da bi se vajin odnos spremenil, ali to, da bi stvari postale “čudne”? Včasih nam prav ta strah pove, kaj nam je v odnosu najbolj pomembno oz. česa si želimo.
Kar se tiče punce, se mi zdi, da že imaš informacijo, da te trenutno vidi kot prijateljico. Kako ti je s tem? Imaš občutek, da želiš počakati in videti, ali se kaj spremeni, ali bolj to, da se ti zdi težko vztrajati v tej negotovosti? Morda tudi, koliko časa si pripravljena čakati, če se nič ne spremeni? Mogoče je tukaj pomembno tudi vprašanje, kaj bi bilo zate najmanj boleče, da se zgodi oz. storiš.
Ni nujno, da moraš vse to rešiti takoj. Včasih je že dovolj, da si priznaš, kaj čutiš, in si daš malo časa. Lahko si tudi pomagaš z vprašanjem, kaj bi mi pomagalo, da bi se v teh odnosih počutila bolj mirno?
Upam, da ti bodo ta vprašanja pomagala odkriti, česa si trenutno želiš in kaj bi rada najprej naredila kot prvi korak.
Želim ti lep začetek tedna.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)