Že dlje časa se mi pojavljajo misli ki so zelo moteče in to večkrat na dan. V neki situaciji ali doma ali v šoli, tudi ko mi je lepo na izletu, s starši, prijatelji... imam občutek da se mi to dejansko NE dogaja, kot da gledam z drugimi očmi kot da to ni res.
Kaj naj storim?
Uredništvo
Špela Brezočnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
praviš, da se ti že nekaj časa pojavljajo moteče misli in zanima te, kako naprej. Če prav razumem, med situacijo občutiš, kot da si odtujen od dogajanja. Lahko si predstavljam, da te ob takšnih momentih prevzame stiska, še posebej, če se ti to dogaja v prijetnih trenutkih, ko bi želel uživati.
Omenil si, da se ti poleg neprijetnih občutkov pojavljajo tudi moteče misli. Da bi lahko tvojo situacijo bolje razumela, me zanima, kakšne so te misli, ki se ti porodijo v omenjenih situacijah in kdaj si jih prvič opazil. Pomisli, če se je v tem obdobju zgodila kakšna sprememba v tvojem življenju? Včasih se namreč takšni občutki pojavijo v obdobjih večjega stresa ali utrujenosti, čeprav se tega morda sprva niti ne zavedamo.
Prav tako me zanima, kako dolgo ti občutki trajajo in kako se z njimi spopadaš, ko se pojavijo. Morda se lahko naslednjič, ko se boš počutil odtujenega, osredotočiš na nekaj konkretnega v svoji okolici. Lahko pomaga tudi, če si zastaviš preprosta vprašanja, kot na primer: "Kaj vidim okoli sebe? Kaj slišim? Kaj čutim?". To so tehnike prizemljitve, ki ti lahko pomagajo ostati bolj prisoten v trenutku. Ena izmed njih je tehnika 5-4-3-2-1 – več o njej si lahko prebereš tukaj.
Lepo bodi in še piši,
Špela Brezočnik, dipl. psihologinja (UN)