kako ločiš glasove v glavi? kako veš kdaj gre za dejanske prisluhe in kdaj samo overthinkanje, ko imaš pač res hude samomorilne misli in razmišljaš, da bi se ubil.. jaz overthinkam in sem res v krizi, v glavi mi govori, da je konec z mano.. zato me zanima kako pa izgleda, če imaš prisluhe, kako veš, da jih imaš?
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prisluhi spadajo med slušne halucinacije, ki pa so ene izmed motenj zaznavanja. Če imamo prisluhe pomeni, da je v nekem delu motena naša presoja realnosti. Razlika med njimi in "overthinking" pa je, da pri drugem posameznikovo presojanje realnosti ustreza stvarnosti, je torej še vedno takšno, kot ga vidi velika večina drugih ljudi. Če gre res za prisluhe, jih posameznik sam težko ustavlja ali nadzoruje, medtem ko pri intenzivnem razmišljanju o določeni stvari vseeno lažje sama prekineš tok misli in ga preusmeriš.
Če se ti pojavljajo hude, moteče samomorilne misli te lepo prosim, da o tem poveš nekomu od bližnjih ali pa sama poiščeš zdravniško pomoč (ali pri osebnemu zdravniku ali pa v kakšni od urgentnih psihiatričnih ambulant psihiatričnih bolnišnic). Če ti glasovi v glavi govorijo tako negativne stvari se mi zdi nujno, da si dovoliš pomagati. Ali drugače obiskuješ psihiatra ali pa kliničnega psihologa?
Lep pozdrav in javi se še kaj,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije