POZDRAVLJENI!
Moja najboljša prijateljica Lana mi je že večkrat omenila o tem da bi se rada ubila. Poiskusila sem ji pomagati a zdaj nevem če moja pomoč sploh se pomaga. Hoče končati s svojim živlejnjem ker ima popravni izpit. Večkrat mi tudi omeni da ne depresivna. Zelo me skrbi zanjo in prosim pomagajte mi.
Lep pozdrav
Mica maca
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Verjamem, da je stiska prisotna pri obeh. Prijateljica se je znašla v položaju, kjer zase še ne vidi izhoda, obeta se ji popravni izpit. Bodo doma nezadovoljni? Ji je mogoče nerodno pred sošolci, prijatelji, sorodniki? Ji je žal za brezskrbnim poletjem? Ali bo zaradi tega morebiti imela težave pri vpisu v nadaljnjo šolo? Popravni izpit je zaplet, ki zahteva svoj čas za pripravo in izvedbo, včasih tudi dodatno podporo pri razumevanju snovi. Verjetno se na to vežejo še neke posledice in doživljanja, tako postane popravni izpit dodatni sprožilec neprijetnega. (Če tega ni ali uspe nekdo pogledati iz druge perspektive, je lahko čustveno situacija manj zahtevna). Vidiš, kar nekaj vprašanj se mi zastavlja. Obup in nemoč sta spremljevalca stiske, močnejša, če je zraven niz znakov, ki jih ljudje opišejo kot depresija. V ta namen pa bi bilo pomembno govoriti s strokovnjakom – gre za srednješolko? Prav predvidevam?
Čeravno ji ne moreš odvzeti bremena, si za prijateljico pomembna. Si njena opora, si sočutna in zaupanja vredna oseba, ob tebi se očitno počuti sprejeto. Verjamem, da bi rada spoštovala zaupnost, po drugi strani pa je misel, da bi naredila samomor, zaskrbljujoča. V teh primerih je to, kar si naredila, nujno: poiskati pomoč zase in za njo. Lahko prijateljico nagovoriš, da gresta skupaj do svetovalne delavke? Ali skupaj do staršev?
Žal ne vem, kje bivata, se šolata, da bi lahko svetovala še druge konkretne naslove pomoči, zato se mi zdi svetovalna delavka najbolj priročna opcija, pa se od tam odvije naslednji korak. Dodam lahko še splošno informacijo: pogovor z osebno zdravnico, obisk centra za duševno zdravje v zdravstvenih domovih (ali center za krepitev zdravja v zdravstvenem domu, kjer imajo oblike pomoči) ter Posvet (organizacija, ki je v večih mestih v Sloveniji). Svetujem ti, da v pomoči prijateljici ne ostaneš sama, tudi sama greš lahko do svetovalne delavke. Sporoči prijateljici, da si tam za njo, a da morata pritegniti v podporo še koga. Bodi pri tem odločna. Smeš spregovoriti naprej, saj gre za resno situacijo, ki to zahteva.
Kar oglasi se še, #tosemjaz smo še naprej zate in za prijateljico, a konkretni koraki bodo narejeni v navedenih okoljih.
Verjamem v to, da ob podpori drugih stiske lahko rešujemo in tudi razrešimo. Tvoja zavzetost se me je pozitivno dotaknila.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka
Mi
Mica maca
Pozdravljeni!
Obe obiskujeva 7 razred.