Pozdravljeni, jaz imam nekaj vprasanj o bulimiji. Kak je mogoce, da vcasih ko jem okoli 1000 kalorij na dan in telovadim se pocutim dobro? Ceprav sem fejst lacna in se pocutim prazno, mi ta obcutek lakote in praznine pase, pocutim se kot da mi je nekaj koncno uspelo in ne vem tak tolazilno in sploh nimam nobene zelje po hrani. Vcasih pa imam obdobja, ko ne morem nehat jest tudi ko sem ze tak sita, da me je vcasih dejansko strah da bo mi zelodec pocil. Tudi ko sem ze res v groznih bolecinah in se pocutim ogabno, ne morem nehat jest. Zakaj se to zgodi da mi vacsih pase obcutek lakote in nimam zelje po hrani, vcasih pa kljub bolecinam ne morem nehat jest?
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
Opisuješ obdobja stradanja, ki jim sledijo obdobja prenajedanja. Pri motnjah hranjenja so ponavadi v ozadju hude čustvene težave, ki jih poskuša oseba rešiti preko nadzorovanja vnosa hrane ali prenajedanja, da bi se počutila boljše. Poskusi načrtovati svoje prehranjevanje - obroki naj bodo uravnoteženi in redni (4-5x na dan). To ti bo pomagalo, da lahko ješ tudi takrat, ko morda ne čutiš lakote. Obdobju stradanja nato sledi obdobje prenajedanja, kjer zaužiješ vse, čemur si se prej odrekla. Prenajedanje je logična posledica stradanja, saj se v obdobju stradanja odrekaš, kar je za naše možgane zelo težko. Najbolj si želijo prav tistega, česar ne smejo. Ko se ta energija skozi več dni nakopiči, potem naenkrat pride na plan, zato samonadzor popolnoma popusti, poješ pa vse, kar prej "nisi smela". Ko se boš nehala odrekati hrani, se bo verjetno tudi prenajedanje nehalo, saj po njem ne bo potrebe.
Če bodo tvoje težave ostajale in boš imela občutek, da jih ne zmoreš rešiti sama, obišči zdravnika. Ta ti bo dal napotnico za psihologa oziroma psihiatra, ki ti bosta lahko pomagala pri čustvenih težavah. Obiščeš lahko tudi Center za duševno zdravje odraslih, za katerega ne potrebuješ napotnice. Tam boste glede na tvoje težave skupaj s timom različnih strokovnjakov s področja duševnega zdravja naredili načrt za zdravljenje. Če si dobro finančno preskrbljena, lahko iščeš pomoč tudi pri psihoterapevtu, pri čemer je pomembno, da preveriš osnovno izobrazbo (najbolje, da je psihološka) ter dodatna izobraževanje in izkušnje - preverjene psihoterapevtske šole so vedenjsko-kognitivna terapija, sistemska in družinska terapija, psihodinamska oziroma psihoanalitična psihoterapija, skupinska analiza, integrativna in geštalt psihoterapija.
Vedi, da si zaslužiš pomoč. Motnje hranjenja so zelo kompleksne duševne motnje, ki so z odlašanjem vedno težje ozdravljive, obenem pa vplivajo na vse vidike posameznikovega življenja, tudi na fizično zdravje. V kolikor ti ne bo uspelo pretrgati ciklov stradanja in prenajedanja, si čim prej poišči strokovno pomoč.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije