Zanima me, ali tako rečeni metuljčki v trebuhu izginejo ali ne. Pač splomnjm se ko sem bil mlajši recimo 12, in sem imel crush na nekoga, sem imel polno taksnih obcutkov. In sedaj tega nimam vec, tudi ce mi je punca zelo vsec, so kar izginili in tega obcutka ne dozivim vec. Ali je to normalno, da se z leti to spremeni?
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš, da si opazil spremembo pri občutenju »metuljčkov« v trebuhu, in sicer praviš, četudi ti je oseba zelo všeč, jih ne občutiš več. S svojim odgovorom ti bom skušala pomagati po svojih najboljših močeh, naj pa te na začetku pomirim, da je zaljubljenost zanimiv pojav (vsak jo namreč doživlja drugače), prav tako pa se občutki zaljubljenosti skozi odraščanje spreminjajo – gre torej za povsem normalen pojav, ki se zgodi kar nekaj ljudem, tako da vedi, da nisi sam v tem.
Najprej poglejva, kaj sploh so »metuljčki v trebuhu« – gre za spremembo v našem avtonomnem živčnem  sistemu (AŽS; aktivira se simpatični živčni sistem, ki v nas sproži reakcijo »boj ali beg« ter vodi do sproščanja adrenalina), z malenkost bolj enostavnimi besedami – gre torej za specifičen fiziološki odziv, ki ga ljudje pogosto doživljamo v situacijah, ki vključujejo živčnost, vznemirjenje ali zaljubljenost. Gre za subjektiven občutek, ki se običajno pojavi v predelu trebuha in ga opisujemo kot rahlo tresenje oz. mravljinčenje. Velikokrat se torej zgodi, da, ko nam je neka oseba všeč, naša pričakovanja in čustva igrajo pomembno vlogo pri zaznavanju teh fizioloških občutkov – zaljubljenost ter npr. tudi živčnost pred t.i. »pomembnimi dogodki« (npr. ko pomislimo/zagledamo osebo, ki nam je všeč; ko pomislimo na kakšno za nas pomembno stvar/dogodek) lahko vodijo do povečanega zavedanja naših fizioloških občutkov v telesu.
Gre torej za eno izmed mnogih oblik, kako naše telo in um izražata čustva oz. občutke. Čeprav »metuljčke v trebuhu« velikokrat enačimo kot znak zaljubljenosti oz. vznemirjenja, ni nujno, da jih vsi doživljamo na enak način oz. jih sploh doživljamo. Zgodi se namreč lahko tudi, da jih npr. v enem razvojnem obdobju doživljamo več, v drugem manj, ali pa jih kasneje sploh ne doživljamo več. V tvojem primeru si opisal, da si jih v obdobju mladostništva še občutil, zdaj, ko pa si že na prehodu v odraslost (to obdobje traja od 18. do 29. leta) pa jih ne. S tem ni nič narobe, je tudi znak zrelosti in odraščanja, pri čemer so na naše doživljanje  imele vpliv tudi različne situacije in izkušnje, ki smo jih skozi odraščanje pridobili.
Da torej skušam na kratko povzeti povedano – ja, popolnoma normalno je, da ne čutimo vedno »metuljčkov v trebuhu«, ko nam je oseba všeč. Vsaka oseba doživlja čustva na svoj način, pri čemer se fiziološki odzivi na to »privlačnost« lahko razlikujejo. Zakaj pa pride do tega, da ne občutimo več teh občutkov? Razlogov je lahko več: 1) Čisto možno je, da je to odraz odraščanja in zrelosti posameznika – skozi odraščanje se ne razvija zgolj naše telo, temveč tudi različne povezave v možganih; skozi različne izkušnje postanemo tudi bolj osebnostno in čustveno čvrsti, kar vpliva na naše doživljanje sveta (npr. naučimo se, da v primeru vznemirjenosti znamo umiriti naš AŽS – tako da, četudi smo pod stresom/smo vzhičeni/nam je nekdo všeč, znamo ostati mirni); 2) Razlike v fizioloških odzivih pri posameznikih (v primeru zaljubljenosti) – nekateri zaljubljenost oz. privlačnost v telesu občutijo kot umirjenost ali zadovoljstvo, namesto intenzivnega vzburjenja AŽS, ki mu rečemo »metuljčki; 3) Stopnja udobja – če nam je z osebo prijetno, udobno, se ob njej počutimo varno, sproščeno in smo lahko res to, kar smo, morda ne bomo doživeli »začetne nervoze«, ki ponavadi spremlja nove romantične občutke; 4) Emocionalna zrelost – z odraščanjem in izkušnjami se naši čustveni odzivi na privlačnost spreminjajo – morda bolj kot na t.i. »metuljčke«, posameznik več da na globoke povezave in kompatibilnost – za to je res pomembno, da osebo dobro spoznaš (v različnih situacijah); 5) Osebnostne razlike – nekateri so bolj čustveni/senzibilni, drugi manj – naše osebnostne lastnosti lahko vplivajo na to, kako doživljamo zaljubljenost.
Moraš se zavedati, da odsotnost »metuljčkov« ne pomeni, da tvoja čustva niso resnična oz. da »metuljčki« ne pomenijo, da je neka oseba dobra/potencialna za nas. Nikoli pa ne moremo vedeti, naša telesa so namreč malenkost zakomplicirana, morda boš ob pravi osebi ponovno občutil metuljčke – morda to ne bo na začetku, ampak šele kasneje, ko boš osebo dodobra spoznal. V mislih imej tudi to, da je v nekaterih primerih odsotnost občutenja »metuljčkov« celo boljša, saj to pomeni, da naše telo ni v stresu – v današnjem času metuljčki delujejo kot nekakšna »modna muha« - torej, da bi jih morali vsi občutiti – ampak, zakaj bi nas neka oseba, ki nam je všeč, spravila v stanje stresa (odraz česar so ravno metuljčki)? Če pogledava iz druge strani, je tudi odsotnost le-teh lahko znak, da nam določena oseba predstavlja »mir« v telesu, kar tudi ni tako slabo, kajne?:)
Če bi se zanašali samo na metuljčke, kot znak zaljubljenosti in potencialnega partnerstva, bi lahko zamudili izkušnje z osebami, s katerimi smo prav tako kompatibilni. Namesto metuljčkov v trebuhu je priporočljivo, da najdemo osebo, ki pomirja naš živčni sistem.
Ne glede na vse, si pa še mlad in res se ti nikamor ne mudi. Našel boš pravo osebo, ob pravem času, z »metuljčki« ali brez, tako da le mirno in pogumno naprej!:)
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)