Pozdravljeni! Imam prijateljico npr. X in trenira kar zahteven zimski šport. Že 2 meseca malo poje, jemlje veliko tablet, migrene ima, bruha in včasih pade skupaj. Ker pa je veliko sama doma tega noben ni opazil.Predlagala sem ji naj pomoč poisce pri starših a noče.(Večkrat se z starši tudi skrega) na njenem razpoloženju se tudi malo pozna ker vsi so za njo vedli da je vesela in vedno dobre volje a razpoloženje ji pada. Ker pa je ta sport kar zahteven imam občutek da je to zaradi napora ker starsi veliko pričakujejo od nje. Vsega cisto nevem ker se o tem ne želi pogovarjati jaz pa ji hočem pomagat ker me skrbi za njo. Kaj naj naredim da ji bom pomagala? . HVALA.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Lepo je, da si zaskrbljena za svojo prijateljico in si poiskala pomoč pri nas. Zanjo praviš, da se ukvarja z zahtevnim zimskim športom in je zato pogosto obremenjena. Sicer je vedno veljala za veselo osebo, zadnje čase pa ji razpoloženje pada. Ob tem si opazila tudi, da malo je, jemlje tablete, ima migrene, bruha in včasih pade v nezavest. Njenih staršev veliko ni doma, zato tega niso opazilii. Sama pa jim ni želela povedati, ko si ji to svetovala. Zanima te, kaj lahko narediš, da ji pomagaš.
Vsekakor je pravilno, da si ji svetovala, da se pogovori s starši. Oni so ji lahko pomoč pri soočanju s stisko in tudi podpora, če bo potrebovala kakšno dodatno strokovno pomoč. Dobro bi bilo, če bi se z njo ponovno pogovorila in jo ponovno povabila, da pove staršem za svoje težave. Pri tem jo lahko podpreš tako, da jo vprašaš, zakaj si ne želi povedati staršem in kaj jo pri tem skrbi.
Podobno ji lahko pomagaš tako, da jo usmeriš, da se pogovori z vašo šolsko svetovalno delavko, v kolikor ji ni blizu pogovor s starši. Vsekakor je pomembno, da se zavedaš, da ne moreš prevzeti sama nase celotne odgovornosti skrbi za svojo prijateljico in bi bilo dobro, da se v ta proces vključi nekdo izmed odraslih.
Kar lahko sama narediš, razen tega, da jo usmeriš po pomoč, je to, da si ji na voljo za pogovor. Poveš ji lahko, da jo imaš rada in si vedno tukaj, v kolikor bi se rada o čem pogovorila. Lahko jo tudi vprašaš o tem, kako se počuti, ali ima kakšne skrbi in podobno. S tem boš izvedela več o težavah, s katerimi se spopada in ocenila resnost. Poleg tega pa ljudem marsikdaj že samo dejstvo, da z nekom delijo svoje skrbi, pomaga, da se počutijo bolje.
Upam, da bo s tvojo prijateljico bolje.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja