Pozdravljeni,
Baje sem jaz čisto normalen človek brez kakršnih koli težav ampak nevem. Torej gre se zato da nevem točno kdo sem imam več "osebnosti" ki jih kar dosti spreminjam. Lahko sem zelo prijazna oseba, lahko pa sem tudi rahlo drugačna. Včasih na to katero "osebnost" uporabljam vpliva okolica, včasih pa ne. Tudi svojo najljubšo barvo ves čas spreminjam. Ker pa to toliko spreminjam sploh ne vem več katera je moja prava "osebnost" (oz. sploh nimam nekega stalnega karakterja).
Že sem malo gledala po internetu kaj bi to lahko bilo. Pa se mi po opisu najbolj zdi podobno BPD (borderline personality disorder). Kjer naj bi se oseba s tem počutila ves čas osamljeno (jaz se tudi tako počutim). In oseba naj ne bi imela točnega karakterja. In večina teh stvari ki so še pisale zraven.
Vesela bom če mi odgovorite in mi poveste če je to res kaj al pa si jst sami neki domišljam.
Lp Pia????
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Pia!
Najprej hvala za zaupanje. Če prav razumem, te skrbi, da imaš mejno osebnostno motnjo oz. BPD, saj se ti zdi, da pri sebi prepoznavaš simptome, ki naj bi veljali za to motnjo. Vsekakor mejna osebnostna motnja pri ljudeh ni tako zelo pogosta, tako da je verjetnost za to diagnozo zelo majhna. Prav tako bi jo lahko postavil le strokovnjak na osnovi temeljitega strokovnega pregleda. Internet torej ne more biti dovolj verodostojen “strokovnjak”, da bi ti lahko zatrdil, ali to diagnozo imaš ali ne. Problem s podatki na internetu je ravno v tem, da so podane splošne informacije, ki si jih laiki nestrokovno razlagamo in si zaradi pomanjkanja znanja in izkušenj postavljamo prehitre, pogosto napačne zaključke.
V mladostništvu in času pubertete se posamezniki večinoma še iščejo, kar pomeni, da identiteta še ni dokončno izoblikovana. Za puberteto je značilno tudi, da je spreminjanje razpoloženja nekoliko bolj pogosto in popolnoma normalno, kar bi lahko bil razlog, da se počutiš, kot da imaš več “osebnosti”, pri čemer bi lahko šlo pravzaprav za razpoloženje in ne osebnost kot tako. Popolnoma normalno je tudi, da na spremembo razpoloženja včasih vplivajo dejavniki iz okolice, včasih pa določeni občutki izhajajo tudi iz nas samih. Kot omenjeno, tudi identiteta ni še dokončno izoblikovana, zato je del odraščanja to, da mladostniki veliko raziskujejo in razmišljajo o tem, kaj jim je všeč, kaj jim ni, kaj bi radi počeli in podobno. To lahko torej razloži, zakaj je tvoja najljubša barva trenutno drugačna, kot je bila včasih.
Razumem, da se lahko v teh letih včasih počutiš zmedeno glede sebe, da pravzaprav ne veš točno kdo si in kaj ti je všeč. Z leti in izkušnjami se posameznikova identiteta dokončno izoblikuje in tudi ti občutki počasi izzvenijo. Si se o tem že s kom pogovarjala? Mogoče z družino ali učitelji? V kolikor te to močno obremenjuje in bi si želela s kom pogovoriti, bi ti svetovala, da se obrneš na šolsko svetovalno službo, ki lahko presodi, ali je potrebna nadaljnja obravnava pri strokovnjakih. Verjetno pa boš izvedela, da gre pri tebi za popolnoma normalen proces odraščanja in boš dobila nekaj uporabnih napotkov, kako se s temi neprijetnimi občutki spoprijemati, da ti bo vsaj nekoliko lažje.
Želim ti vse dobro!
Lea Figelj, dipl. psih. (UN)