Sovražim svojo menstruacijo.
To ni neko pretiravanje, jaz vam ne morem opisati kako zelo jo sovražim. In ne gre za to da bi bila trans in bi hotela biti moški, sem rada ženska ampak brez menstruacije.
Moja menstruacija je bila vedno ne redna in prišla so obdobja ko je nisem imela za leto in pol in sem ves čas uživala. Moja mama me je že odpeljala k doktorju ta pa je rekel da so za mojo ne regulirano menstruacijo krivi hormoni.
Jaz vedno ko dobim menstruacijo postanem depresivna, se začnem sovražiti in dobim samo škodilne misli. Med njimi je bil tudi samomor. Vedno sem napeta in na robu, počutim se tesnobno in imam tudi panične napade. Lahko se jokam, smejim in znorim v roku 5min.
Najhujše je 2 dan, ko je moja menstruacija najmočnejša in so vsi problemi 3krat močnejši. Takrat tudi najbolj fantaziram o samomoru.
Res ne vem kaj naj, jaz sem obupana. In tudi prosim ne rečite naj se sprijaznim z menstruacijo ali pa naj to povem mami.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovano dekle,
hvala, da si svoje misli delila na našem portalu. Žal mi je, da obdobje menstruacije doživljaš tako intenzivno. Menstruacija je periodična fiziološka krvavitev in je del življenja vsake ženske, ki je ni mogoče popolnoma odstraniti, obstaja pa veliko načinov lajšanja oz. strategij omilitve tegob med obdobjem krvavitve. Čisto vsaka ženska se kdaj v življenju sreča z obdobjem nerednih menstruacij, ko so ciklusi daljši od 35 dni, število dni med eno in drugo menstruacijo pa je zelo različno. Nekatera dekleta imajo silne bolečine, druge imajo le blage simptome. Nekatere ženske slednje občutijo bolj v razpoloženjskem smislu, spet druge v fizičnem. Pred začetkom menstruacije se raven hormona estrogena v telesu zmanjša, kar vpliva na to, da je naše telo bolj občutljivo na bolečino kot običajno. Vsako telo je drugačno in unikatno in vsaka ženska to doživlja na svojstven način.
Omenjaš, da pri vsaki menstruaciji postaneš depresivna, napeta, tesnobna in da se ti ob tem pojavljajo tudi samomorilne misli. Menstruacija je fiziološkega izvora in v primeru, da je (pre)dolgo odsotna, se lahko pojavijo številne druge zdravstvene težave, ki so povezane z delovanjem celega telesa, zato menim, da je nujen obisk pri ginekologu. Dandanes obstaja veliko sredstev za lajšanje menstrualnih težav, zato prosi svojega ginekologa ali osebnega zdravnika, da ti pomaga pri izbiri sredstev za omilitev.
Govoriš tudi o nihanjih v razpoloženju, ki so žal pogosta in prisotna pri večini žensk, sploh v času menstruacije, ko nam nagajajo hormoni. Kako pogosto razmišljaš o tem, da bi storila samomor? Je to vsak mesec/teden/ tu in tam/ vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)? V tvojem primeru se mi zdi nujno potrebna strokovna pomoč. Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim priča, začasni in rešljivi.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Imej v mislih, da se menstruacijo s strokovno pomočjo da ublažiti do te mere, da je vsaj znosna. O tem odkrito spregovori z nekom, ki mu zaupaš in prepričana sem, da se bo našla kakšna rešitev.
Verjemi vase in poskrbi zase.
Vse dobro želim,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.