pozdravljeni sedaj obiskujem gimanzijo moje zivjenje se mi zdi res bedno tako temecno brez volje in ma zanima kaj naj naredim. torej moj problem je da sedaj je tudi cas ko se devetosolci upisujejo v solo. moja sestra je deveti razred in hodi na te dneve odprtih vrat dan poklicov in vse in meni so vse druge srednje sole in ostalo boljse kd gimnazije ki jo obiskujem sedaj so se ocene zacele bolj resno in priznam da sem lena in da se mi ne da in ubistvu se mi gimnazija zdi zelo bedna.kaj naj storim zanima me ce se sredi solskega leta lahko menja srednjo solo
lep pozdrav
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zanima te ali je možen prepis sredi leta.
Praviš, da na trenutni šoli nisi zadovoljna, priznavaš, da si glede šolskega dela lena in veš da bi se lahko sicer bolj potrudila. Trenutno se ti vse druge srednje šole zdijo bolj primerne kot trenutna, ki jo obiskuješ.
Gimnazija je res zahtevnejša šola, daje pa ti možnost vpisa na katerokoli fakulteto. Glede na to, da priznavaš, da si pri šolskem delu lena to pomeni, da gimnazija zate zelo verjetno ni pretežka, si dovolj sposobna, da jo končas, le potruditi se bo treba. S trudom pa ni nič narobe, obratno, preko vztrajnosti in truda se lahko naučimo marsikaj. Predvsem to, kako zdržati v situaciji, ko nam je težko. Premisli ali trenutno razmišljaš o prepisu zaradi tega, ker se ti preprosto ne da in ne zato ker ne bi bila sposobna ali ker se res ne vidiš na omenjeni šoli.
Nisi napisala kateri letnik gimnazije si. Prepis med šolskim letom je možen, priporoča pa se prepis v 1. ali najkasneje 2. letniku srednje šole. Če je tvoja želja po prepisu res tako velika in te dejansko zanima specifično poklicno področje potem nadaljuj z branjem. Najprej si vzemi čas in se vprašaj kaj te zanima, kje se vidiš v prihodnosti. To ti bo olajšalo iskanje primerne šole zate. Nato preglej seznam srednjih šol, katera šola v katerem kraju ponuja primernem program zate. Nato se pogovori z družino. Pokliči svetovalno delavko željene srednje šole in jo vprašaj ali še imajo kakšno prosto mesto v programu, v katerega bi se želela prepisati. Povprašaj jo o pogojih prepisa. Zelo verjetno boš morala opraviti kakšen predmetni izpit. Svetovalna delavka ti bo razložila vse glede prepisa. Nato se boš odločila ali se res želiš prepisati.
Svetujem ti, da dobro premisliš, kaj si želiš, kaj si pripravljena narediti za svojo prihodnost. Ne glej le kratkoročno ampak dolgoročno. Če si sposobna, se ne omejuj. Zapomni si, tvoje odločitve oblikujejo tebe kot posameznico in smer, v katero se bo tvoje življenje nadaljevalo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije