Pozdravljeni!!
Jaz imam v razredu enega sošolca ki je moji sošolki preko aplikacije (snapchat, viber) pisal vsaki dan in jo prosil ča bi bila z njim in če bi z njem plesala... Zelo je bil vsiljiv... Saj je zdaj tudi ampak ne tako zelo, starši so uredili, brez skrbi za mojo sošolko in njega ampak sem bila v otroštvu z njem  in je bilo vsa v redu samo zdaj me kar nekaj sprašuje in me vedno gleda če sem v njegovi bližini in se vedno vsede dovolj blizu mene, pri enem od predmetu se je za nalašč, imel pa je drugje dovolj prostora, tudi ko smo odšli na izlet se je vsedel zraven mene in imam slab občutek ko je blizu mene in to kar sem že povedala v naslovu to me skrbi tudi pri njem. Tudi pri odraslih ljudeh me je strah ( moških) se opravičujem če je kateri od moškega spola odgovoril na moje sporočilo, mislim čenje kateri moški odgovoril na moje sporočilo. Sam jaz se tako počutim pri moških!
In se iskreno opravičujem če je to sporočilo vam kar nekaj, samo ne vem na koga se naj obrnem, nimam prijateljic, drgač!
Lp, Voda- ne vem kateri vzdevek si naj nadenem!
• Na
Najstnica
Zivijo, jaz imam podobno izkušnjo. Mene je sošolec otipaval skoraj cel 7 razred (in ja sem rekla ne pa ni odnehal) in pol v 8 razredu me je odnehal otipavat vendar mi je rekel, da me bi/bo posilil in se je pol malo posmehljal. Jaz imam tako velik strah, da dejansko se vsak dan bojim, da bi me kdo posilil. če grem sama ven ali pa če sem kje ko so moški. (In jaz se tudi bojim vseh moških) vem, da ti to absolutno ni nic pomagalo kaj sem jaz napisala ampak ne želim, da se počutiš osamljena glede tega kaj se ti dogaja.
L.p.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Navajaš svoje strahove, da te ne bi kdo posilil. Najprej navedeš primer svojega sošolca, pri katerem se zaradi njegovega iskanja bližine s tabo pojavlja strah pred posilstvom, nato pa praviš, da se ti ta strah pojavlja tudi pri odraslih moških. Ne bom razpravljal o tem, ali je tvoj strah pred posilstvom upravičen ali ne, ali je racionalen ali iracionalen, je pa razumljiv občutek. Nisi edina s tem strahom, prisoten je pri mnogih dekletih in ženskah.
Strah pred posilstvom se lahko pojavlja zaradi različnih vzrokov. Eden od vzrokov je lahko v družbenih normah in stereotipih. Mediji pogosto prikazujejo nasilje nad ženskami, kar lahko privede do povečanega strahu. Vzrok je lahko v osebnih izkušnjah. Pretekle travmatične izkušnje, tudi tiste, ki smo jih potlačili v podzavest in se jih več ne spominjamo, lahko tudi tiste, ki niso povezane z nasiljem, lahko povzročijo ali povečajo občutljivost za takšen strah. Pomanjkanje informacij, nevednost o tem, kako se zaščititi v primeru neposredne ogroženosti in kam se obrniti po pomoč, lahko poveča občutek ranljivosti.
Prvi korak pri tem si že storila, ko si se obrnila na našo svetovalnico TSJ. Govori o tem, deli svoje občutke z zaupanja vredno osebo, s svojim staršem, razredničarko, šolsko svetovalno delavko, svojo zdravnico. Poišči informacije o tem, kako se lahko zaščitiš v primeru neposredne nevarnosti (solzivec, samoobrambni prijemi). Razvijaj svojo samozavest – verjemi vase in v svoje sposobnosti, da se zaščitiš. Vadi tehnike sproščanja – meditacija, joga in globoko dihanje ti lahko pomagajo obvladovati stres  in anksioznost.
V primeru, da bo tvoj strah pred posilstvom še trajal in se celo poglabljal, lahko poiščeš pomoč psihoterapevta, ki ti bo pomagal poiskati in razumeti vzroke za tvoj strah in razviti zdrave mehanizme spoprijemanja s strahom pred posilstvom.
Brane But, univ. dipl. psiholog