Dober dan!
Kaj naj daredim? Stara sem 14 in mi mama ne pusti, da se brijem. Mene moje dlake zelo motijo še posebaj pod pazduho, so temne in močne in mi ni prijetno, ko me nekdo vidi, da jih imam. V šoli si ne upam dviigovati rok še posebaj pri šoportni ne, ker se mi vidijo dlake pri kratkih majcah... tudi sošolke me čudno gledajo, ker se ne brijem in me nekatere zmerjajo. To me seveda prizadene. Mamo sem poskušala prepričevati na vse možne načine ampak je nič ne prepriča, začne filozovirati, da je to kruto, da se naj neham sramovati svojega telesa, da je to PREZGODAJ... veliko punc v mojem razredu se je začelo briti že pri 12 letih ali celo prej jaz pa se pač še pri 14 ne smem. Res mi je grozno, ko poslušam njihove žaljivke namenjene meni. Čez 1 mesec se gremo na plavanje zaradi športnega dne in ne vem kako bom šla skozi to. Sigurno bom osrednja tema in bodo vsi vedeli za to, da mi mama ne pusti, se brijem. Vprašala sem jo zakaj mi ne pusti pa je rekla, da je prezgodaj. Povedala sem ji, da se brijejo vse moje prijateljice in sošolke (dobesedno) ona pa meni kaj mene drugi brigajo.
Grozno mi je!
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in da si nam zaupala tvojo težavo. Če prav razumem, bi si rada odstranila dlake, tvoja mama pa ti tega še ne dovoli, ker se ji zdi prehitro. Vse tvoje sošolke pa to že počnejo, nekatere se zaradi tega norčujejo iz tebe, hkrati pa greste čez mesec dni na plavanje in te skrbi, kako bo.
Razumljivo je, da si se znašla v stiski, sploh glede na to, da so se nekatere sošolke zaradi tega norčevale iz tebe, kar seveda ni lepo od njih in verjamem, da se ob tem ti nisi počutila prijetno. Napisala si, da si se sicer že poskusila pogovoriti z mamo. A si v pogovoru z mamo omenila tudi svoja občutja, ki jih doživljaš, ko se sošolke norčujejo iz tebe in kako to negativno vpliva nate? Prav tako lahko pri tem dodaš, kako bi se bolje počutila in bi ti bilo lažje, če bi ti dovolila, da si odstraniš dlake, predvsem za športni dan, ko boste šli na plavanje. Poleg britja so tudi drugi načini, kako si lahko odstraniš dlake, npr. depilacijske kreme. Mogoče lahko mamo vprašaš in se pogovorita o tem, če bi bil kakšen drug način boljši od britja.
Si glede norčevanja kaj omenila svoji razredničarki/razredniku ali šolski svetovalni službi? Mogoče ti lahko kdo od njih pomaga s kakšnim nasvetom ali se pogovori z mamo. Morebiti lahko mamo povprašaš, kaj točno jo skrbi, če bi si že sedaj začela odstranjevati dlake in ti bodo strokovnjaki iz naše svetovalnice poskušali dati vse informacije, če bi to pomagalo, da bi si mama premislila.
Upam, da ti uspe čim prej rešiti težavo!
Lep pozdrav,Sara Seršen, mag. psihologije