Jaz ne morem več prenašati svoje menstruacije. Je neredna, tako da je minilo obdobje ko je nisem imela več kot 1 leto. Ne gre za to, da bi bila transspolna ali da se ne bi dobro počutila v svojem telesu. Gre za to da vedno, ko že samo razmišljam o menstruaciji, se spravim v čisto paniko in paranojo.
Vsakič ko jo dobim, me začne stiskati v grlu, komaj diham in se vsa tresem. Gre mi na jok in sem obupana in samomorilna. Večkrat razmišljam da bi se zabodla v maternico, ali pa da bi si jo izrezala iz telesa. Ne morem razmišljati trezno, sem impulzivna in prestrašena. Ves čas imam občutek da sem na robu živčnega zloma.
Moja mena traja sedem dni, najhujša je prve 3 dni. Takrat se mnogokrat znajdem napol nora, sem v konstantni paniki in tesnobi. Takrat imam tudi največkrat občutek, da se moram ubiti. Osamim se od prijateljev in družine, ter sem zaprta vase in agresivna.
Jaz ne vem več kaj naj. Kako se naj neham tako počutiti? In prosim ne recite mi, kot so mi že drugi, da je vse to normalno in da se vsaka ženska tako počuti. Obupala sem, ne vem več kaj naj.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga odraščajoča gospodična.
Ja, menstruacija je res ena posebna izkušnja, ki jo imamo po eni strani lahko kot velik privilegij, po drugi strani pa nam je lahko večkrat tudi v breme. Sliši se, da je v tvojem primeru zaenkrat bolj to drugo. Ne bom ti pametovala, da se vsaka ženska tako počuti, ker se realno ne. Dnevi menstruacije za večino res niso najbolj prijetni dnevi v mesecu, a niso nevzdržni. Treba je raziskati zakaj se tako slabo počutiš. Par vprašanj ti bom zastavila...Kako to, da je tvoja menstruacija neredna? Kdaj pa si jo imela prvič? Nisem ginekologinja, zato bi ti svetovala, da če še nisi odšla, oddideš na prvi ginekološki pregled. Tam boš lahko nagovorila vse kar te bremeni in zagotovo dobila nekaj koristnih odgovorov.
Zakaj se že vnaprej spraviš v paniko? Kakšne misli ti švigajo skozi glavo? Jih znaš ujeti? Preden te prevzame panika, kaj se dogaja pred tem? To bi bilo treba raziskati, da boš bolje razumela tvoje reakcije naprej...
Prosim ne stori si česa hudega, ne obupaj. Če imaš tako intenzivne misli, bi te prosila, da poiščeš ambulantno psihološko pomoč v tebi najbližjem zdravstvenem domu. A si se o teh težkih občutkih že pogovorila s kom bližnjim, nekom ki mu zaupaš? To pomaga, da nam tesnoba pade pa tudi zato, da dobimo širšo, bolj realno sliko našega problema.
Javi se še kaj, sploh če boš imela še kakšna vprašanja, dileme...
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije