Živjo. Imam 14 let in bila sem žrtev medvrstniškega nasilja.. Vse se je začelo pred recimo 1 mescem, torej aprila 2025. Bila sem s prijteljicami v neki športni dvorani kjer imajo tudi prostore za kaj popit ali pa pojest. Po šoli sem se odpravila do tam kjer me je čakala gruča ljudi, ki jih poznam. 2 punci (moje starosti) sta me začele spraševati zakaj se jaz "motam" okoli drugih fantou oz. fantou teh frendic (Jaz tega res nisem počela samo pogovarjall sem se učasih z njimi). Ta 1 punca ki mi je grozila da naj se ne "motam" okoli drugih tipou, je bila moja sošolka. Njej je bil ušeč ta en fant ki je bil tudi moj sošolec. Onadva nista imela absolutno nič, ampak je ona očitno bila tooliko ljubusumna ko je videla da se js z njim u razredu pogovarjam. No in ta dan so mi te prijateljice začele use to grozit, ko pa se je čez nekaj časa začela umešati neka punca, ki je jaz sploh nisem poznala (trenira boks). Ona mi je takrat začela groziti da če se samo še enkrat "motam" okoli tega fanta, ki je moj sošolec ali pa okoli kogar drugega, da bom vidla svoje, torej da bo naslednjič naredila nekaj fizičnega. To kreganje je nekdo posnel in objavil na TikTok, na sreco pa tudi potem zbrisal..
Po tem približno enem mesecu se je učeraj torej 13.5. 2025 zgodilo to kar se je zgodilo.. Končala sem pouk ter vaje, ki smo jih meli za valeto in se odpravila do tiste športne dvorane, ki sem jo prej omenila, da bi šla pozdraviti prijateljico ki jo nisem videla že zelo veliko časa. Z njo sem bila usaj 5 minut če ne malo več. Opazila sem da je u bližini bila tista ista punca ki mi je pred mesecem grozila. Vedela oz. čutila sem da se bo nekaj zgodilo, ker me je namreč gledala ves čas. Odločila sem se, da bi bilo pametno, da oddidem domou, zato sem poklicala mamo, da jo vprašam kje je, ali je že doma in ji nato povedala da prihajam domou. Ko sem pozdravila to mojo prijateljico sem ji rekla da me je mama klicala ker "moramo iti v trgovino", ter se odpravila domou. Ko sem naredila par korakou sem se obrnila, ter videla da ta punca ki trenira boks in ki mi je takrat grozila, tece proti meni. NA SRECO sem uspela uklopiti snemanje, da ce bi kdaj potrebovala kaksne dokaze, da jih imam. Prišla je do mene ter mi rekla da je ona od nekoga slisala, da sem jaz nekomu rekla, da je ona p!cka in da se me ne upa udarit. (JAZ TEGA U ZIVLJENJU NISEM REKLA). To si je nekdo ocitno toliko izmisliu, da bi bilo samo se vec drame. Uglaunem. Po tem ko mi je to rekla sem jaz njej poskusala dopovedat, da to ni res in jo zacela sprasevat kdo ji je to rekel, pri tem pa mi ni pustila do besede ker mi je vedno govorila: "ko jaz govorim me ti ne bos prekinjala. Si razumela??" + " ko jaz govorim si ti tiho, ko ti govoris sem jaz tiho" ni pa mi niti pustila do besede.. rekla je da ce ji ze znam govorit za hrbtom da naj ji tisto recem u faco. Rekla je da mi da 1 minuto da ji to recem, ter mi zacela grozit, da mi bo scupala usako dlako iz glave, da mi bo razbila zobe, polomila use kosti, itd... rekla mi je da naj ji to recem u faco jaz pa sem ji nonstop govorila da ne bom rekla to kar nisem nikoli rekla potem pa je ona: " dej dej ne lazi kr vem use" bila je tisina par sekund.. po tem pa me je mocno udarila z odprto dlanjo oz. dala zlepo.. rekla mi je da mi da se 10 sekund da ji to recem u faco. Jaz nisem imela druge izbire kot pa da to povem.. rekla sem ji nato pa je sledil se drugi udarec u obraz.. na koncu je rekla da smo s tem koncali in sla nazaj.. jaz sem po usem tem bila u šoku in zacela jokati ampak ne zato ker me je bilo strah ali pa ker me je bolelo.. amapk zakaj se to mora rauno meni dogajat pa ce tudi nisem sploh kriva..
hodila sem nazaj domou ko pa je pritikel do mene prijatelj in me uprasal kaj je bilo jaz pa sem njemu govorila da naj se nedela budalo kr ve use kaj je blo on pa mi je povedal da ne ve nic ker je komaj prisel ker so s solo sli na neko ekskurzijo v muzej.. use sem mu razlozila ko pa je potem mogu it u svojo smer domou.. na koncu ko mi je rekel da mora it mi je se rekel "cuvaj se" pri tem sem ugotovila da je to bila edina oseba ki mi je po tem dogodku to rekla. Sla sem domou usa objokana in mama me je videla in zaskrblejno sprasevala kaj je blo. Use sem ji razlozila, nato pa je brez razmisleka rekla da greva na policijo dat izjavo. Ceprau ni bil nevem kaksen pretep ali kaj je useeno velik prekrsek. Na policiji sva povedale kaj se je use zgodilo. Policist nam je rekel da lahko naredimo izjavo, da bo nek list prisel do te punce in njenih starsev in da bo potem mogoce še vpleteno sodisce. Mama se je pri tem seveda da strinjala. Ko smo use to resili sva se z mamo odpravili domou..
Danes zjutraj 14.5. nisem sla v solo, ker me je zelo glava bolela in se oci so me zelo bolele od jokanja. Sosolka me je uprasala zakaj me ni u soli jaz pa sem njej odgovorila da me boli glava in da mi je slabo. Cez nekaj casa mi je druga sosolka poslala glasovno sporocilo da ce me ni u soli zaradi tiste punce ki mi je dala zlepe in se pri tem zacela smejat.. samo blokirala sem jo..
To je moja celotna zgodba..NAJBOLJ zalostno pri tem je da je mimo slo zelo veliko ljudi in usi so videli da ni bil NORMALEN pogovor ampak ze next level in da pri tem ni absolutno NOBEN kaj ukrenil..
ce jo je kdo res prebrau me veseli.. upam da mi lahko nekdo pomaga kaj naj naredim u naprej, ali bo se hujse po tem ker sem prijavila policiji, ali je bila to sploh prava odlociteu itd...
Lp.
• He
Help
Zal mi je, da se ti to dogaja. Prav si ravnala, da si to zaupala mami in policiji. Upam, da se bo zadeva kmalu odvila in prekinila ter bos v miru živela brez nasilja.
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej upam, da si ti, po vsem tem kar prestajaš, v redu. Resnično me skrbi zate, zato je pomembno, da te zadeve nekomu poveš (vem, da si povedala mami, ampak tukaj mislim nate, da boš ti lahko šla lažje skozi to) in naj te ne bo sram tudi prositi za kakšno psihološko pomoč oziroma kakšne razbremenilne pogovore, če bo potrebno. Na začetku se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo oziroma osebno zdravnico. Dovoli si, da pomoč prejmeš, saj so to dogodki, ki so zelo stresni. Dobro je to, da se zaupaš mami in da ti slednja stoji ob strani. Zelo pomembno v takšnih situacijah je namreč to, da imaš podporo doma, v družini.
Kot pa sem zapisala zgoraj, je včasih potrebno o zadevah, ki se nam dogajajo spregovoriti tudi z osebo, ki čustveno ni vpletena v to situacijo oziroma je strokovnjak na svojem področju. Zdaj pa k tvoji dilemi - edino pravilno je, da sta zadevo z mamo prijavili na policiji. To kar ti doživljaš, je oblika nasilja in to ni dopustno. V naši družbi velja ničelna toleranca do nasilja in takšne dogodke je potreno ustavljati in jih omejevati. Svoje delo bodo sedaj opravili policisti. Verjamem pa, da si ti sedaj zaskrbljena tudi zaradi svoje varnosti. In tvoj strah je upravičen. Glede tega ti svetujem, da naredita plan z mamo. Glede na starost, ki si jo navedla, predvidevam, da obiskuješ 9. razred. Morda se z mamo skupaj dogovorita, da šolske obveznosti dokončaš od doma. Do zaključka pouka je namreč še zelo malo. Verjetno imaš tudi večino ocen že zaključenih. Na takšen način se izogneš kakršnemu koli kontaktu s temi puncami. Potem odhajaš v srednjo šolo, v novo okolje. Vmes pa bo preteklo tudi nekaj mesecev. To se mi zdi, v tvojem primeru, trenutno ena izmed opcij, da ne boš izpostavljena oziroma se boš lahko počutila bolj varno, če se ti to zdi zate ustrezna rešitev. Predvsem pa je bistveno, da o vseh dogodkih (tudi o nadlegovanju po telefonu) vedno spregovoriš in se pogovoriš z mamo oziroma nekom od odraslih ljudi, ki so ti blizu.
Želim ti vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja