Pozdravljeni
V mojem razredu se že 4 leta dogaja medvrstniško nasilje. Ker je zmeraj bolj nevzdržno oz. se ne počutim prijetno brez prijateljev, s tem da me sošolci izločajo iz skupine ter da me sošolci ignorirajo. Pomoč sem že poiskala pri naši šolski psihologinji, pri razredniku ter pri starših. Zaradi te situacije ki se dogaja v razredu še počutim negativno in predvsem depresivno.
Zanima me:
Kako si naj pomagam glede mojega počutja v razredu?
Kaj naj naredim da ne bom več depresivna?
Prosim pomagajte !!!
Hvala
Lep pozdrav
Alina
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga Alina.
Žal mi je, da se soočaš s tako težko situacijo. Medvrstniško nasilje in občutek izločenosti lahko resno vplivata na počutje posameznika. V obdobju najstništva so odnosi z vrstniki zelo pomembni. Izločanje iz skupine in ignoriranje je zelo boleče, saj si želimo pripadati skupnosti in si želimo, da nas drugi opazijo in pripoznajo.
Veseli me, da si pomoč že poiskala, vendar kot razumem, ta pomoč ni zadostovala, nasilje se še vedno dogaja. Pomembno je, da o občutkih, ki jih doživljaš, ponovno govoriš z ljudmi, ki jim zaupaš.
Ne pišeš, kakšno pomoč si dobila v šoli, kaj se je zgodilo, ko si se obrnila na starše, razrednika in svetovalno delavko. Pogosto je potrebnih več pogovorov, tako da ti svetujem, da se, v kolikor imaš s svetovalno delavko dober odnos in čutiš, da ji lahko zaupaš, z njo ponovno pogovoriš, ji poveš, da se situacija ni izboljšala in se poskusita dogovoriti za redna srečanja. Pri tem ti lahko pomagajo tudi starši. Včasih je potrebno kakšne stvari povedati večkrat, da nas vzamejo bolj resno.
V kolikor na šoli nimaš zaupne osebe, se lahko s starši dogovoriš, da te naročijo na obravnavo v kateri od zunanjih institucij. Pomaga tudi, če se vključiš v kakšno interesno skupino, kjer boš lahko pridobivala pozitivne izkušnje in občutke sprejetosti. Morda se lahko priključiš kakšnemu šolskemu projektu in tako spoznaš nove ljudi. Morda se lahko včlaniš v dejavnosti zunaj šole, kjer lahko razvijaš nove spretnosti in tudi spoznaš nove prijatelje.
Poskušaj vzpostavljati in ohranjati stik z ljudmi, ki ti dajejo pozitivno energijo in podporo. To lahko vključuje prijatelje iz drugih razredov, dejavnosti zunaj šole ali v skupnosti. Če imaš v razredu ali na šoli kakšno prijateljico, se poskusi osredotočiti na to, da kljub temu, da te drugi izločajo in ignorirajo, obstajajo osebe, ki te sprejemajo.
Za soočanje z depresijo je pomembno, da še naprej počneš stvari, ki jih imaš rada, da se družiš in pogovarjaš z ljudmi, ki jim zaupaš ter da ne obupaš.
Upam, da ti je bil moj odgovor v pomoč. V kolikor potrebuješ ali pa te zanima še kaj, sem ti na voljo.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja