Pozdravljeni,
ne dolgo nazaj sem slišala za program mednarodne mature. Ker sem trenutno 2. letnik srednje strokovne šole, se mi zdi, da bi lahko izkoristila program mednarodne mature, saj je ta namenjena vsem dijakov po 2. letniku srednje šole.
Seveda bi potrebovala natančne informacije o tem, način uveljavljanja mednarodne mature, zahtevnost ipd.
Zanima me, ali ima kdo že izkušnje s tem in vaše mnenje (priporočila).
Poleg strokovnega mnenja so dobrodošla tudi mnenja drugih.
Lep pozdrav :)
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej te moram razočarati s podatkom, da je vpis na program mednarodne mature mogoče le iz gimnazijskega programa, iz srednje strokovne šole pa ne. Predlagam ti, da si o mednarodni maturi prebereš na spletni strani Programi – II. gimnazija Maribor (druga.si). Na II. gimnaziji Maribor vsako leto pripravljajo tudi predstavitev mednarodne mature in pogojev za vpis - informacije o tem poišči pri koordinatorici programa, njeni kontakti so na povezavi.
Z gimnazije, na kateri delam, je pred leti na ta program odšla dijakinja, ki si je želela študirati v tujini in je presodila, da ji bo to z mednarodno maturo lažje. Za sprejem moraš imeti dovolj visoko povprečje ocen, napisati pa je potrebno tudi neke vrste motivacijsko pismo.
Menim, da je mednarodna matura eden izmed načinov, da si nekdo začrta pot za študij v tujini, je pa sicer ta mogoča tudi z običajno slovensko maturo na večino univerz v tujini. Generalno je sicer o vpisnih pogojih na tuje univerze zelo težko govoriti, saj ima vsaka svoje specifike, ki jih lahko preveriš s preučevanjem njihovih spletnih strani.
Želim ti uspešno raziskovanje, če ti lahko še kako pomagam, pa sporoči.
Lep pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• vp
vprašanje
Pozdravljeni,
zahvaljujem se vam za odgovor. To, da se tja lahko pride samo iz gimnazije, me ni preveč presenetilo, ker  mi je tudi bilo čudno. Jaz sem si te informacije pogledala na spletni stranini gimnazije Bežigrad. Tam je pisalo, da je namenjeno dijakom zadnjih dveh letnikov srednje šole (Program je namenjen dijakom zadnjih dveh letnikov srednje šole.). Pod pogoji za vpis pa piše tole:
Pogoji za vpis:
starost od 16 do 17 let; v šolskem letu 2022/23 končan drugi letnik srednje šole (štiriletni program) z najmanj prav dobrim splošnim učnim uspehom; najmanj prav dober učni uspeh iz predmetov slovenščina ali italijanščina ali madžarščina kot materni jezik, angleščina in matematika; aktivno vključevanje v dejavnosti na področju kulture in športa ter udeležba na različnih tekmovanjih (državnih, olimpijadah) iz znanja matematike, jezikov, naravoslovja, računalništva in podobno.
Zato ker piše končan drugi letnik srednje šole (štiriletni program) sem domnevala, da v to spada tudi ekonomska šola, ker je štiriletni program.
Vseeno hvala za pomoč.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Po tvojem odgovoru sem še malo raziskala in ugotovila, da je v enem izmed pravilnikov res opredeljeno tako, kot si našla na strani bežigrajske gimnazije. Jaz sem sklepala o možnostih vpisa na podlagi informacij II. gimnazije Maribor.
Mislim, da je res najbolj smiselno, da jih pokličeš in vprašaš (če je opcija Gimnazija Bežigrad, potem pokliči njih). Želim ti uspešno raziskovanje in pogum pri odločitvi :).
Lep pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja