Pozdravljeni,
šele nazadnje sem izvedela za mednarodno maturo in kaj je potrebno, da se prijaviš. Potrebnih standardov ne izpolnjujem - nimam dovolj dobrih ocen in tudi nimam veliko priznanj iz tekmovanj. Zdaj sem na koncu 1. letnika gimnazije.
Zanima me, koliko ti mednarodna matura sploh pomaga za študij v tujino, kot pa če bi hotela z navadno maturo. Ne želim ostati v Sloveniji in vpisi za gimnazije za 1. letnik so že potekli, tako da ne morem ponoviti 1. letnik in dobiti boljše ocene in strah me je, da mi bo to, da ne bom delala mednarodne mature, preprečilo študij v tujini.
Brala sem izkušnje tistih, ki so delali mednarodno in so rekli, da je bila to najboljša odločitev in da tisti, ki se za to niso prijavili, obžalujejo, kar mi samo še bolj poveča moje skrbi o prihodnosti in zdaj obžalujem, da se nisem več učila in udeležila tekmovanj.
Lep pozdrav,
Ema
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem tvojo skrb in te želim pomiriti. Mednarodna matura je res priznana in cenjena na številnih univerzah po svetu, vendar to ne pomeni, da brez nje ne moreš uspeti pri študiju v tujini.
Tukaj je nekaj korakov, ki jih lahko narediš, da povečaš svoje možnosti za študij v tujini: dobro opravi nacionalno maturo: številne tuje univerze priznavajo slovensko maturo, še posebej če imaš odlične rezultate. Izboljšaj svoj akademski profil: Osredotoči se na izboljšanje ocen v preostalih letnikih. Aktivno sodeluj v različnih projektih, prostovoljstvu, športu ali drugih interesnih dejavnostih. To pokaže tvojo širino interesov in sposobnost upravljanja časa. Raziskuj možnosti štipendij: mnoge univerze in fundacije ponujajo štipendije za mednarodne študente. Prijavi se na čim več štipendij, za katere si upravičena.
Pomembno je, da ne obžaluješ preteklosti, ampak se osredotočiš na prihodnost in na to, kar lahko narediš zdaj. Če si motivirana in pripravljena trdo delati, boš našla poti, kako doseči svoje sanje, ne glede na trenutne okoliščine.
Prav tako ti svetujem, da poiščem še več informacij o mednarodni maturi po spletu.
Lep pozdrav,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike