Pozdravljeni,
sem 2006 letnik in s tem solskim letom grem v 3. letnik. Ze od 1.letnika obiskujem konservatorij za glasbo in balet ljubljana, ki je gimnazija in matura je splošna (slo,mat,ang + nem/zgo). Problem je da me je pred kratkin začela zanimati medicina in bi rada postala zdravnica kar pomeni da bi morala na medicinsko fakulteto. Problem pa je saj
1.) rezultati splosne mature na nasi soli niso med najvisjimi (ali je to mogoce zboljsati s kaksnimi prirocniki in instrukcijami?) in
2.) na maturi nimamo izbire naravoslovnega predmeta - kem, bio ali fiz, (ali je to mozno naresiti s kaksnimi drugimu izpiti poleg moje srednje in da naredim to maturo kje drugje, kjer imajo moznost tega predmeta?). Ali naj samo obupam nad zeljo po tem poklicu?
+ res nebi sedaj menjala šole saj nisem sigurna ali bi sla na medicino ali glasbo.
upam da mi lahko pomagate ❤️
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se opravičim zaradi zakasnelega odgovora.
Praviš, da te je pred kratkim začela zanimati medicina, tvoja srednja šola pa ne omogoča naravoslovnega predmeta na splošni maturi, ki ga potrebuješ pri vpisu na medicinsko fakulteto. Sama se izobražuješ na gimnaziji, ki je družboslovno orientirana.
Dobro je, da imaš širši spekter zanimanja. Skozi raziskovanje različnih področij lahko izveš marsikaj o sebi. Vidim, da je trenutna želja po študiju medicine velika, a nisi prepričana, če bi zaradi nje menjala šolo. To je velik korak, prav tako se prepis v 3.letniku ne priporoča več, kar pa ne pomeni, da ni mogoč. Če prav razumem, sta želji po medicini in glasbi nekako podobno močni. Verjamem, da je težko izbrati, kar ti lahko povzroča stres in obremenitev. Dobra stran našega šolanja je, da ni nujno, da delaš na tistem področju za katerega pridobiš izobrazbo. Prav tako se lahko izobražuješ tudi po že pridobljeni izobrazbi, kar je dobra novica, če želiš izobrazbo na drugem področju. Kakšne so možnosti pa je potrebno preveriti za vsako področje posebej.
Najbolje je, da se oglasiš pri svetovalni delavki na vaši šoli. Zaupaj ji svoje pomisleke in želje. Zagotovo ti bo lahko izročila informacije glede vpisa na medicino.
Kar se tiče rezultatov na splošni maturi. Točke, ki jih lahko pridobiš so odvisne od tebe. Tudi če se ti zdi, da ti šola ne omogoča zadostnega posredovanja znanja, ponavljanja ali vaje lahko na tem področju sama veliko narediš. Hodiš na dodatne ure predmetov, na spletu poiščeš dodatne naloge in razlage, poiščeš pomoč v obliki inštrukcij itd. Preveri kaj vse lahko narediš sama, da na maturi dosežeš čim boljši rezultat.
Verjamem da zmoreš!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• gl
glasbenica
Bivša dijakinja tu, brez skrbi imela sem štiri sošolke, ki so šle na pravo, medicino, pedagogiko in kozmetologijo. Vse so imele isto situacijo, kot ti in so vse opravile z najvišjim rezultatom, ker je dejansko vse na tebi in vse se da, če se hoče!
No, da ti odgovorim, rezultate je možno doseči z vsem od naštetega, inštrukcije, organizacijo, resnostjo in kgbl živci;)
Res je na KGBL ni kemije, fizika pa biologija sta le dve leti, še ne pomeni, da ti se ne smeš prijavit na maturo od Biologije. Ker praviš, da si tretji letnik boš itak morala na koncu leta vpisat predmete, ki jih želiš opravljat na maturi in bo to prišlo do štrumfe in psihologinje, katere te bodo na posvet že takoj, da se zmenite na katero šolo boš hodila na priprave, predavanja in te predmete poslušat - posledično boš tudi tam opravljala maturo (npr. največ so hodili na Poljane ali Bežigrad)
Tako, da osebno se nimaš kaj za sekirat, če pa želiš lahko vedno stopiš do Štrumfe ali pa Nuše in ti bodo že v naprej malce bolj v detajle povedale vse o tem.
Dejstvo je, da je vse dosegljivo, ne glede na neodločenost o faksu - oboje je možno in akademija in medicina.
Srečno!