Se lahko specializiram in diplomiram iz medicine (rada bi bila ortoped ali nevrolog) brez gimnazije samo z vpisom v Srednjo zdravstveno šolo? Izobraževanje bi namreč rada nadaljevala s študijem v Nemčiji, kako to poteka?
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
V Sloveniji se lahko na Medicinsko fakulteto vpiše le kandidat z zaključeno splošno maturo – to lahko sicer pridobiš tudi z opravljenim maturitetnim tečajem po končani srednji strokovni šoli. Po zaključenem študiju medicine, je potrebno opraviti še specializacijo iz nevrologije oz. ortopedije. Tako postaneš nevrolog oz. ortoped, če se izobražuješ pri nas.
Kar se tiče izobraževanja v tujini, pa bo najbolje, da malo raziščeš spletne strani univerz, ki te zanimajo ali pa se z vprašanjem glede vpisnih pogojev obrneš kar neposredno na njih. Žal se šolski sistemi in postopki vezani na to zelo razlikujejo že med samimi državami, poleg tega pa zagotovo tudi med univerzami znotraj držav, zato žal nimam podatka o tem, ali je dokončana srednja zdravstvena šola dovolj za vpis na študij medicine v tujini. V primeru študija v tujini je potrebno biti pozoren tudi, da je študijski program akreditiran, kar pomeni, da po uspešnem zaključku študija prejmeš javno-veljavno listino, diplomo, ki jo lahko preko postopka priznavanja tujega izobraževanja uveljavljaš tudi pri nas. Kako je s priznavanjem izobrazbe iz specifičnega študijskega programa v tujini, ki te zanima, pa lahko povprašaš na ENIC-NARIC centru, ki je pristojen za vrednotenje in priznavanje izobraževanja v RS.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije