Ojla,
4 mesece je odkar sva se s fantom, s katerim sva bila skupaj 4 leta razšla :((
Sicer sem dala pobudo jaz (ni bilo nic drugega kot konstantni prepiri, sel mi je na zivce, videvala sva se cedalje manj, na koncu skoraj ze cel mesec ne), potem pa mi je cez 3 dni bilo tako zal, da sem mu na vseh socialnih omrezjih pisala da ga hocem nazaj. Sicer me tip cisto ignorira in vem da bi mogla iti dalje.. ampak nekako se bojim, da ce ne dobim njega nazaj, me bo sploh se kdo imel kdaj rad?
So dnevi ko sem bolje, ko pa sem sama lahko jokam tudi vsak dan:(( kaksen nasvet?
Lp, zlomljena
• Hh
Hhh
Verjemi, da ni vredno biti v zvezi, kjer se le prepiras non stop. Najtezji korak je it stran. Ampak cez cas bos videla, da je bila prava odlocitev to.. in da te bo nekdo imel še zeloooo rad in da se tud kregala ne bosta.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da sta se s fantom pred štirimi meseci razšla po štirih letih zveze. Pobudo, da se razideta, si dala sama, saj sta se s fantom veliko prepirala in očitno tudi oddaljila, videvala sta se le še poredko. Kmalu po tem ti je postalo zelo žal, da sta se razšla, in si mu to tudi povedala, vendar se na tvoja sporočila ni odzval. Po eni strani meniš, da bi ga morala preboleti in iti dalje, vendar se hkrati bojiš, da te ne bo nihče več imel tako rad, kot te je imel on. Tvoje počutje je sedaj spremenljivo, včasih se počutiš bolje, včasih (ko si sama) pa si še vedno zelo žalostna in jokaš.
Občutki, ki jih opisuješ, so po prekinitvi večletne zveze pričakovani. Razumljivo je, da si podvomila v svojo odločitev, da se s fantom razideta, saj je bil štiri leta zelo pomembna oseba v tvojem življenju in si se nanj navezala. Kljub temu da ti je šel na koncu zveze na živce, si ga verjetno vseeno imela rada, prav tako pa tudi on tebe. Ko končamo razmerje z osebo, ki nam je bila blizu, se pogosto zgodi, da začnemo na odnos gledati drugače - spomnimo se predvsem pozitivnih stvari v odnosu in lastnosti, ki so nam (bile) pri osebi všeč, tiste bolj negativne vidike pa malce pozabimo oz. odrinemo na stran. Naenkrat se nam zdi, da je bila oseba popolna za nas in da ne bomo nikoli več našli koga, s komer bi se tako dobro ujeli. Pretekli odnos torej na nek način idealiziramo oz. ga vidimo v nerealni, pretirano pozitivni luči. Takšni občutki po navadi s časom izzvenijo, saj smo po začetnem "šoku" sposobni ponovno pogledati na stvari bolj realistično. Pri premagovanju teh občutkov nam lahko pomagajo pogovori z bližnjimi, v katerih lahko preteklo razmerje kritično ovrednotimo - npr. se pogovorimo o pozitivnih in negativnih vidikih razmerja. Podobno lahko storimo tudi sami, z zapisovanjem "plusov in minusov" razmerja, pa tudi lastnih želja v zvezi z razmerji. Če boš to storila, boš morda ugotovila, da razmerje s fantom v celoti gledano ni bilo ustrezno za nikogar od vaju.
Sprašuješ se, če te bo imel še kdaj kdo tako rad, kot te je imel on. Videti je, da si se v razmerju počutila ljubljeno in sedaj ta občutek pogrešaš. Tudi to je povsem pričakovano, vsi si želimo, da bi nas drugi imeli radi. Prepričana sem, da obstajajo še druge osebe, ki te imajo rade in jim je mar zate. Razhod s fantom je lahko priložnost, da okrepiš odnose s temi osebami in v tem najdeš občutek ljubljenosti. Je pa tudi priložnost, da na novo raziščeš, kaj (poleg drugih ljudi) te v življenju osrečuje - kateri hobiji te veselijo, kakšno delo rada opravljaš, kaj si želiš početi v prihodnosti. Je torej priložnost, da se posvetiš sebi in odkriješ kakšno novo strast (ali pa obudiš staro). Na ta način se boš zaposlila in boš manj časa namenila žalovanju za preteklim razmerjem, hkrati pa si boš razširila možnosti za nove izkušnje in poznanstva (morda pa tudi nove romance). Seveda pa si ob vsem tem pusti tudi čas za žalovanje in neprijetne občutke, ki so neizogiben del prebolevanja razmerja.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije